שעות לפני הקבינט: אין נתוני קורונה בשל תקלה במערכת המחשוב

משרד הבריאות טרם פרסם את נתוני התחלואה בשל תקלה במערכת האחסון - שנבעה מהמעבר לשעון החורף. אם הבעיה לא תיפתר, שרי קבינט הקורונה יקיימו דיון ללא המספרים העדכניים

זמן צפייה: 01:27

משרד הבריאות לא פרסם הבוקר (ראשון) את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים בשל תקלה במערכת האחסון הממחושבת שבה הוא משתמש בשל המעבר לשעון חורף. קבינט הקורונה שצפוי להתכנס בצהריים לא יקבל ככל הנראה את הנתונים העדכניים לפיהם אמורות להקבלת ההחלטות.

בשל התקלה במערכת האחסון העולמית NET-UPP, שבה משתמשים גם אוניברסיטאות, בנקים וגופים נוספים, הזזת השעון גרמה לקריסה. כחלק מהשלכות הקלה, בין היתר, עובדי משרד הבריאות לא יכולים להתחבר מרחוק למחשבים שלהם.

לעוד כתבות בנושא >>

25 אלף שקל למוסד חינוכי, 15 אלף לאירוע: הקנסות שיובאו לקבינט

נתניהו וכ"ץ סיכמו: כיתות א'-ד' יחזרו חלקית – חנויות ייפתחו

"לא מגיעים מוכנים לדיונים": המכתב על התנהלות קבינט הקורונה

ילדה גולשת במחשב
אישה גולשת במחשב | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

כאמור, בצהריים אמור להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון בדרכי היציאה מהסגר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ הגיעו הלילה להסכמה שמשרדי האוצר והבריאות יגבשו מתווה לסוגי המסחר, ככל הנראה חנויות רחוב ושווקים פתוחים, שיוכלו להיפתח כבר ביום ראשון הבא, והיתר יידחו לשלב הבא כעבור שבועיים. במקביל להחזרת כיתות א' ו-ב' ללימודים חצי שבועיים, וכיתות ג' ו-ד' לפעילות בקפסולות.

הפרופסור רן בליצר, חבר צוות המומחים של ממונה הקורונה, כתב בטוויטר כי הצוות קורא לפתוח את כיתות א'-ד' בקפסולות. כמו כן, בליצר הדגיש את העקרונות להתמודדות ארוכת טווח עם הקורונה: דיפרנציאליות - מגבלות כניסה ויציאה וסגר פנימי במוקדי תחלואה. יש להפעיל את המגבלות באופן שוויוני ואחיד בין הסקטורים והאוכלוסיות, בכל מוקד שמתגלה ומניעת התקהלויות מסכנות. בליצר קרא להגביר משמעותית את האכיפה על חתונות רבות משתתפים ואירועים חברתיים צפופים.

ילד לומד מהבית בתקופה הקורונה באמצעות המחשב
ילד לומד מהבית בתקופה הקורונה באמצעות המחשב | צילום: Shutterstock

במשרד החינוך מעוניינים להחזיר כבר את כיתות א' עד ו', אך במשרד הבריאות מעוניינים להחזיר לפעילות רק את כיתות א' עד ד', כאשר המחלוקת המרכזית היא סביב הקפסולות בכיתות א' ו-ב'. יכול להיות שהקבינט יחליט על פתרון ביניים, פעילות חצי שבועית, עם זאת, החלטה זו לא מלוות בפתרון ארוך טווח, שגם דורש תקציב. יש לציין כי באוצר מתנגדים להחזרת הלימודים בקפסולות ומבקשים פעילות חצאי שבועית בכיתות א' ו-ב'.