"לא מגיעים מוכנים לדיונים": המכתב על התנהלות קבינט הקורונה

השרה מירב כהן מתחה ביקורת על התנהלות הישיבות במכתב ששלחה לראש המל"ל, שבו טענה כי החומר המקצועי לא עובר בזמן הנדרש לשרים והפורום עוסק בהחלטות טקטיות ולא אסטרטגיות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:01

השרה לשוויון חברתי וחברת קבינט הקורונה, מירב כהן, מתחה ביקורת על התנהלות הדיונים בקבינט במכתב ששלחה לראש המל"ל - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. לדבריה, "חברי הקבינט לא מגיעים מוכנים לדיונים כיוון שחומר הרקע המקצועי לא נשלח מראש, מבנה הישיבות מורכב מזמן רב שמוקדש לסקירות שונות ומעט זמן שמוקדש לדיון, הפורום עוסק לעתים רבות בהחלטות טקטיות ולא אסטרטגיות, וכן נושאים מגיעים להכרעה מבלי שתואמו מראש עם המשרדים המושפעים מהם".

השרה אף הציעה מספר הצעות לייעול הישיבות. "סדר היום של ישיבת הקבינט, כולל המצגות וחומרי הרקע שיוצגו בה, יופצו לחברי הקבינט לכל המאוחר ערב לפני הדיון", כתבה כהן. "ההצעות שיובאו לאישור הקבינט יתמקדו ברובד האסטרטגי של ניהול המשבר ולא בפרטים נקודתיים. סדר היום של הקבינט יתואם כך שלפחות חצי מהזמן של הישיבה יוקדש לדיון של חברי הקבינט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פיקוד העורף: 50% מחולי הקורונה משקרים בחקירות האפידמיולוגיות

גילה גמליאל מגיבה לסערה: "מעולם לא נתקלתי בכזאת שנאת חינם"

משרד האוצר הודיע: עסקים חדשים יקבלו פטור של 95% מארנונה

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

אתמול התכנס קבינט הקורונה, אך לא הגיע להכרעות בנושאים עליהם נערכו הדיונים - חידוש הלימודים בכיתות הנמוכות, או פתיחת בתי עסק נוספים. זאת לאחר שיום לפני כן נדחה דיון השרים בעקבות המחלוקות בין משרדי האוצר, הבריאות והחינוך.

שר האוצר ישראל כ"ץ דרש בקבינט לאשר איסוף עצמי בכל העסקים החל מהיום, וכן להחליף בין שלב ב' לשלב ג' באסטרטגיית היציאה מהסגר. כך, על פי התוכנית יש לאפשר את פתיחת העסקים הקטנים, חנויות הרחוב, הצימרים, המספרות ומכוני היופי והקוסמטיקה כבר ביום ראשון הקרוב. ואז, ב-1 בנובמבר, לפתוח את כלל המסחר, כולל השווקים, מרכזי הקניות והקניונים, ולכיתות א'-ב' ו-ג'-ד' לשוב לפעילות.

מנגד, עוד בתחילת הישיבה, דרש שר הבריאות יולי אדלשטיין מכל שרי הממשלה "לנהוג באחריות ובממלכתיות, ובוודאי לא בפופוליזם", כלשונו. "מצופה מכולם להפיק לקחים מהיציאה המהירה מהסגר הראשון. בין היתר כדי לא להגיע לסגר שלישי אשר יגרום נזק עצום לכלכלה".