צה"ל: פלסטיני שיידה אבנים נהרג אחרי שנמלט, מעד ונחבל בראשו

דו"צ מסר שפלסטיני נהרג אחרי שזרק אבנים לעבר כלי רכב ישראלים סמוך לרמאללה, ונפל כשברח. זאת בניגוד לדיווחים פלסטיניים, לפיהם החיילים ירו בו. גורמי רפואה צבאיים קבעו את מותו במקום

זמן צפייה: 00:16

דובר צה"ל אישר הבוקר (ראשון) כי פלסטיני נהרג הלילה כשנמלט מכוח צה"ל, לאחר שיידא אבנים על כלי רכב ישראלים סמוך לכפר תורמוסעיא, שסמוך לרמאללה. על פי הודעת הצבא, ההרוג התמוטט ונחבל בראשו, כוחות רפואה צבאיים העניקו לו טיפול, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. עוד הודגש כי הפלסטיני לא הוכה על ידי הלוחמים. חשוד נוסף בזריקת האבנים נמלט.

מנגד, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי צעיר בן 18, ששמו עאמר עבד א-רחים סנובר, נהרג מאש צה"ל במהלך מרדף אחר הרכב שבו נסע על כביש רמאללה-שכם. כמו כן, גם על פי הדיווחים הפלסטיניים כווח צה"ל העניק לבן ה-18 טיפול רפואי, אך נאלץ לקבוע את מותו.

כוח צה''ל מטפל בפלסטיני שיידה אבנים ונפגע בראשו ליד רמאללה | צילום: דובר צה''ל

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היישוב מנות שבגליל פונה בגלל שריפה – ארבעה נפגעו קל

מעצר הגננת מב"ש הוארך: טוענת שביצעה בפעוט בדיקת אוזניים

נתניהו וכ"ץ סיכמו: כיתות א'-ד' יחזרו חלקית – חנויות ייפתחו

עאמר עבד א-רחים סנובר, בן 18, שנהרג כשנמלט מכוח צה''ל
עאמר עבד א-רחים סנובר, בן 18, שנהרג כשנמלט מכוח צה''ל | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים נפצעו שני חיילי צה"ל בינוני וקל מרסיסי מטען שהושלך לעברם בעיר שכם. השניים, לוחמי חטיבת הנח"ל, נכנסו לעיר במסגרת פעילות למעצר מבוקש במחנה הפליטים בלאטה, שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בחודש שעבר, מחבל שהגיע עם רכבו לצומת תפוח דרס שוטר וחייל ופצע אותם קל. לאחר מכן המפגע יצא מהרכב, ניסה לדקור את השניים - נורה, ונפצע בינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק טיפול לפצועים ופינה אותם לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. שמו של המחבל הוא עאהד רדא מחמוד מוצלח בן 49, תושב בית פוריק, נשוי לשתי נשים עם שישה ילדים.