מתנפלים על הנדל"ן: זינוק חד ברכישת דירות חדשות ב-2019

למרות הקיפאון הפוליטי, רוכשי הדירות לא ממתינים להקמת ממשלה חדשה, וחוזרים לשוק. בחודשים ספטמבר ואוקטובר נרשמה עלייה של 18 אחוזים לעומת אותה תקופה בשנה שעברה. העיר המובילה - חיפה

זמן צפייה: 01:25

למרות הקיפאון הפוליטי, רוכשי הדירות לא ממתינים להקמת ממשלה חדשה, וחוזרים לשוק הנדל"ן - ובגדול. השנה נרשם זינוק חד ברכישת דירות חדשות. אולי בזכות "מחיר למשתכן" ואולי בגלל ייאוש מהמתנה לממשלה שתטפל במחירים, עם ישראל חוזר לקנות

בספטמבר ואוקטובר נרכשו כאן כמעט 16,000 דירות - זינוק דרמטי של 18 אחוזים לעומת אותה תקופה בשנה שעברה. במקום הראשון והמפתיע ברשימת הערים המובילות בשוק היד שנייה בנדל"ן נמצאת חיפה עם 1,600 דירות. אחריה נמצאות רחובות עם 1,400, גוש עם דן 1,300, ב"ש עם 1,200 וירושלים עם 1,000.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל פגיעה בתחרות: קוקה קולה ישראל תיקנס ב-39 מיליון שקלים

החל מהשבוע הבא: תעריפי החשמל ירדו בכ-4%

למרות הניסיונות לקרר את שוק הנדל"ן: שיא בהיקף המשכנתאות בארץ

דירות
דירות | צילום: לילה כלכלי

מעניין לא פחות לגלות מי נעלמו משוק הנדל"ן: משקיעים בדירה שנייה או שלישית הם רק 11 אחוזים מהקונים. שפל היסטורי שנמשך משנת 2015, בה מספרם עמד על 43 אחוזים. משרד האוצר חשף כי מבין המשקיעים בתל אביב, 20 אחוזים לפחות מרוויחים 200 אלף שקלים בחודש. לאחוז מכרישי הנדל"ן בעיר יותר מ-40 דירות.

למרות הכול, קשה יותר למצוא קונים. משפחות ששידרגו את דירתם, מנסות למכור את הישנה במשך 19 חודשים לפני שהעסקה יצאה לדרך. מנתונים אלה ניתן ללמוד כי אמנם כולם רוצים לקנות בית, אך אנחנו מעדיפים להתמקח לא מעט לפני שמוציאים את הכסף מהבנק.