החל מהשבוע הבא: תעריפי החשמל ירדו בכ-4%

מחיר קוט"ש יעמוד על 53 אג'. השינוי נקבע עקב ירידה במחירי הפחם, מכירת תחנת הכוח "אלון תבור" ותחילת פעילותה הצפויה של אסדת הגז "לווייתן". זאת, לאחר שבתחילת השנה נרשמה עלייה של כ-2.9%

זמן צפייה: 01:14

רשות החשמל הודיעה היום (שלישי) על ירידה של 4.13% במחירי החשמל החל מה-1 בינואר. תעריף החשמל הביתי יעמוד על כ-53 אגורות קילוואט לשעה. הירידה במחיר החשמל מגיעה לאחר שבתחילת השנה נרשמה עלייה של כ-2.9%.

על פי הודעת הרשות, השינוי במחיר מגיע בעקבות ירידת מחירי הפחם, מכירת תחנת הכוח "אלון תבור" במסגרת הרפורמה בחברת החשמל, כניסתו הצפויה של מאגר "לווייתן" וכן הסכם הפרשה בפרשת הגז המצרי לחברת החשמל - שלפיו יעבירו לה החברות המצריות מעבירות סכום של 500 מיליון דולרים בתוך שמונה שנים וחצי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דוח: עלייה של 14% בכמות הפסולת בענף התעשייה והחשמל ב-3 שנים

9 נהרגו, 2 מיליון נותרו ללא חשמל: הסופה הקטלנית שמכה בארה"ב

האם המכונית החשמלית של אילון מאסק בדרך לישראל?

חשבון חשמל
חשבון חשמל | צילום: צילום מסך

על פי ההערכות, השינוי במחירים עשוי להשפיע על מחירי המים בישראל. זאת, משום שמתקני ההתפלה הם מגדולי צרכני החשמל במשק.

כזכור, בחודש ספטמבר, לפני ראש השנה, הודיעה רשות המים על התייקרות של 4% בתעריף לצרכנים. מיוני 2018 עד ינואר 2019 עלה המחיר למשק בן ארבע נפשות מ-117 שקל ל-16 מ"ק ל-125. כעת, בינואר תחול התייקרות נוספת, והמחיר ל-16 מ"ק יעמוד על 129 שקלים. מדובר על עלייה של כעשרה שקלים בממוצע לחשבון של משק בית.

הסיבה שנתנה רשות המים היא שדרוג התשתיות של הולכת המים ברחבי הארץ. ברשות המים טוענים שעלות ההפקה עולה משנה לשנה, והסיבה לעלייה, לטענתה, היא השקעות: בניית צנרת, טיפול בשפכים ואספקת טכנולוגיות מתקדמות לחברת מקורות.

מכיוון שהמים בישראל הם לא מוצר מסובסד, עלות ההפקה מתגלגלת אל הצרכנים. לצד זאת, ההתנהלות הבזבזנית של תאגידי המים בישראל מוסיפה גם היא למחיר שישלמו משקי הבית.