נדל"ן או זהב: היכן כדאי להשקיע את הכסף בזמן משבר הקורונה?

על אף התפרצות מגפת הקורונה, ישנם לא מעט ישראלים שהצליחו לחסוך את כספם בשנה האחרונה. כעת, הם מתלבטים היכן להשקיע אותו - בבורסה המתנדנדת, בשוק הנדל"ן או אולי בזהב?

זמן צפייה: 04:11

לצד מאות אלפי המובטלים, יש גם לא מעט ישראלים שהצליחו לחסוך בשנה האחרונה. כעת, הם מתלבטים איפה להשקיע את הכסף: בבורסה התזזיתית? בשוק הנדל"ן הקפוא? או אולי, כמו פעם, בזהב טהור?

השקעת הכסף בבורסה ככל הנראה תניב רווחים, אבל בנדנדה בלתי פוסקת. המדד המרכזי בתל אביב, שרק בחודש מארס האחרון קרס ב-17.2% התאושש בחודש לאחר מכן ב-10.2%. כשהגל השני של מגפת הקורונה פרץ שוב ביוני הירידות חזרו, אבל בחודש העוקב רובן שוב נמחקו. לעומת זאת, הנאסד"ק האמריקני עקבי ויציב בהרבה - בחודשי פבוראר ומארס הוא צנח ב-13%, אבל מאז ישנה עלייה של 39%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הישג ל"אפל": החברה האמריקנית הראשונה ששווה 2 טריליון דולר

גברים מול נשים: מה ההסתברות שחולה קורונה ידרדר למצב קשה?

מכירת המטוסים לאמירויות: השיחה החשאית מלשכת רה"מ למפקד חי"א

אונקיית זהב ששווה ל-1,960 דולרים
אונקיית זהב ששווה ל-1,960 דולרים | צילום: חדשות 13

החלופה לדפיקות הלב בבורסה היא כמובן שוק הנדל"ן. אחרי חודשים של קיפאון, מספר הדירות שנקנו ביולי הכפיל את עצמו ל-11 אלף, אבל מתוכן את הרוב המוחץ רכשו זוגות צעירים כשחלקם של המשקיעים מדשדש סביב 12% מהעסקאות. הסיבה הראשונה, דמי השכירות יורדים בעיקר באזור גוש דן והופכים את החלום לאטרקטיבי קצת פחות. הסיבה השנייה, בבנקים שנאלצו לאחרונה להקפיא משכנתאות כבר לא מתלהבים לממן בנדיבות הרפתקאות נדל"ן חדשות.

בעוד מדינות בעולם מחלקות כסף ללא הפסקה, האמון של משקיעים במטבעות פוחת ואיתו כרגיל מתגברת הבהלה לזהב מצד תכשיטנים וסוחרים. מחירה של המתכת הנוצצת זינק מתחילת השנה ב-28% בגלל ההבנה שבניגוד למזומן, כמות הזהב בעולם מוגבלת והחיפושים אחריו בירידה.

אז מה עושים כשגם סוחרי הזהב, גם כרישי הנדל"ן וגם יועצי המניות בטוחים שהסחורה שלהם רק תתייקר? בעצם לא חייבים לבחור, אפשר הרי לפצל את התיק כדי לפזר סיכונים. בכל אפיק שבו תחליטו להשקיע, בתקופה כזו הכי חשוב לא לסכן כסף שלא תוכלו להרשות לעצמכם להפסיד.