הרשתות מאיימות: אם הקניונים ייסגרו – נשאיר את החנויות פתוחות

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה התייחס לאפשרות שקבינט הקורונה יחליט לא לפתוח את מרכזי הקניות חרף הצלחת הפיילוט, לטענתו: "הממשלה איבדה את הסמכות המוסרית לסגור את מה שנפתח"

זמן צפייה: 00:55

לקראת התכנסות קבינט הקורונה הערב (ראשון), יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה איים כי אם יוחלט לסגור את הקניונים - החנויות יישארו פתוחות. לדבריו, הפיילוט שבחן את פתיחת הקניונים הצליח, בעוד ש"הממשלה איבדה את הסמכות המוסרית לסגור את מה שנפתח".

מוקדם יותר היום הודיעה רשת חנויות הריהוט "איקאה" כי תפתח את חנויותיה במתכונת מצומצמת - חרף ההנחיות. מהחברה נמסר: "נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו, על פי כל ההנחיות". פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון הגיעו למתחם בעיר, וקנסו את מפעילי המקום בסך 5,000 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוב התפרצות בבתי האבות: כ-60 נדבקים חדשים בימים האחרונים

986 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 3.9% מהבדיקות חיוביות

אחרי יותר מחודשיים: תלמידי כיתות ז'-ט' חוזרים לבתי הספר

תור בקניון
תור בקניון

במקביל, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לגידול בנתוני הנדבקים ואמר כי "בימים האחרונים חלה עלייה תלולה ומדאיגה בתחלואה. קבינט הקורונה יתכנס היום, נשמע את הצעות משרד הבריאות ונחליט לגבי חג החנוכה".

עוד התייחס נתניהו למרוץ לחיסון ואמר כי "בימים האחרונים שוחחתי מספר פעמים עם מנכ"ל פייזר להקדמת הבאת החיסונים לישראל. אנו נערכים למבצע לוגיסטי אדיר של קליטת החיסונים, שימורם והבאתם לאזרחים".

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 986 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. מדובר במגמת עלייה בשיעור המאומתים, לאחר שבוצעו יותר מ-25 אלף בדיקות במהלך היום - ו-3.9% מהן חיוביות. מניין החולים שמצבם קשה עומד על 311, מהם 101 מחוברים למכונות הנשמה. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 574 חולים. מספר מקרי המוות עומד על 2,909.