נגישות, בטוחות וזולות: דירוג המדינות הכי אטרקטיביות לתיירים

במחקר שנעשה ע"י הפורום הכלכלי העולמי דורגו 140 יעדים עפ"י פרמטרים שונים, כדי לקבוע אילו מקומות הם הידידותיים ביותר עבור מבקרים. בראש הרשימה ניצבות ספרד וצרפת - והיכן ממוקמת ישראל?

זמן צפייה: 00:26

הפורום הכלכלי העולמי, שמארגן מדי שנה את ועידת דאבוס, פרסם אתמול (רביעי) מחקר מקיף על דירוג האטרקטיביות של 140 מדינות שונות לתיירים זרים. מהמדד ניתן ללמוד אילו מדינות מובילות בתחרות על כיסו של התייר הזר, שהיא מנוע צמיחה חשוב לכל משק. ישראל מדורגת בסקירה רק במקום ה-57. בין השאר, אחרי המדינות: רומניה, קולומביה, לטביה, אינדונזיה.

בין הפרמטרים שנבדקו במחקר: ביטחון ופשיעה, שירותי רפואה והיגיינה, פתיחות לקהל בינלאומי, יוקר המחיה, נגישות התעופה, שירותים לתייר והיצע אירועי התרבות. במקומות הראשונים בדירוג ניתן למצוא את ספרד, צרפת, גרמניה, יפן וארה״ב.

חוף ים בתל אביב
חוף ים בתל אביב | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"ניצלה מונופול לרעה ופגעה בתחרות": בזק נקנסה ב-30 מיליון שקל

"מרמה ועבירות מס במיליונים": כתב אישום הוגש נגד ענבל אור

טויוטה ו-BMW יחברו לחברה ישראלית שמפתחת מערכות לרכב אוטונומי

ישראל מדורגת במקום 139, שני מהסוף, בקטגוריית המחירים התחרותיים ביותר לתיירים. היא קיבלה במפתיע ציון נמוך בקטגוריית הפתיחות הבינלאומית ומוקמה במקום 108. ייתכן כי הציון הנמוך נובע ממדיניות ההגירה של המדינה.

עוד עולה מהדירוג כי ישראל ממוקמת באמצע הטבלה, במקום ה-66, בקטגוריית ביטחון ובטיחות. עם זאת, ישראל דורגה בצמרת הטבלה בתחומי שירותי הרפואה וההיגיינה וקיבלה ציונים גבוהים גם בקטגוריות השירות לתיירים, נגישות התעופה ואיכות העובדים.