"ניצלה מונופול לרעה ופגעה בתחרות": בזק נקנסה ב-30 מיליון שקל

הממונה על התחרות הטילה עיצום כספי גדול על החברה, לאחר שמנעה לכאורה מסלקום ופרטנר לפרוס כבלי תקשורת בתוך בורות וגומחות שנמצאים בשליטתה, באופן שיטתי. קנס הוטל גם על בכיר בבזק

זמן צפייה: 01:13

הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, הטילה היום (רביעי) עיצום כספי בסך 30 מיליון שקלים על חברת בזק בגין ניצול לרעה של מעמדה המונופוליסטי בתשתיות תקשורת ופגיעה בתחרות באספקת שירותי תקשורת. כמו כן, הטילה הממונה עיצומים כספיים על נושא משרה בכיר בחברה בסך 500 אלף שקלים.

לצד עיצומים כספיים אלה, הממונה הודיעה היום לבזק על כוונתה להטיל עליה עיצומים כספיים בסך של כשמונה מיליון שקלים בגין מסירת מידע מוטעה לרשות לתחרות. זאת, במסגרת הבדיקה שערכה הרשות לבחינת הפרותיה של החברה.

הרקע לקנס זה הוא טענת הרשות לתחרות על מניעה שיטתית של בזק מהחברות סלקום ופרטנר פריסת כבלי תקשורת בתוך בורות וגומחות שנמצאים בשליטת בזק. על פי הרשות, פעולות אלה פגעו בפוטנציאל התחרות בשירותי הטלפוניה הקווית והאינטרנט.

במרס 2018 רשות ההגבלים העסקיים (הרשות לתחרות היום) הודיעה כי החליטה להטיל קנס של 30 מיליון שקלים על בזק, ועיצומים כספיים על המנכ"לית דאז סטלה הנדל, על סך 700 אלף שקלים. ההחלטה להטיל את הקנס התקבלה לאחר בדיקה של רשות ההגבלים העסקיים שארכה שנה.