טויוטה ו-BMW יחברו לחברה ישראלית שמפתחת מערכות לרכב אוטונומי

חברת "קורטיקה" תשתף פעולה עם ענקיות הרכב בניסיון לפתח בינה מלאכותית שתחליף את תפקיד הנהג בעת הנסיעה. החברות סירבו לחשוף כמה כסף יושקע במיזם הישראלי, אך הבטיחו לסייע בפיתוחו ובהפצתו

חברת טיוטה
חברת טיוטה | צילום: Shutterstock

חברת קורטיקה הישראלית הודיעה הבוקר (רביעי) כי תשתף פעולה עם גורמים מובילים בתעשיית הרכב ובהם BMW, טויוטה, AG קונטיננטל ו-OurCrowd הישראלית, זאת על מנת לפתח מערכת בינה מלאכותית לרכבים אוטונומיים. החברות סירבו לחשוף כמה כסף השקיעו בקורטיקה, אך הבטיחו שיסייעו בפיתוח ובהפצת המוצר המוגמר.

בקורטיקה טוענים כי בניגוד למערכות בינה מלאכותיות אחרות, הם אינם מפתחים את התוכנה בעזרת נתונים עם תווית אנושית, אלא באמצעות מיליוני סרטונים שיודעים לקבל בזמן אמת החלטה מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הסכנות על הכביש ללא התערבות אנושית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: חזבאללה מסרב להצעה ישראלית לחזור לרגיעה בגבול

האם נתניהו עבר על הנחיות מנדלבליט כשהתערב במשרד התקשורת?

בכיר איראני: 15 מיליארד דולר – ונשוב לשולחן המשא ומתן

אחרי שהבינה המלאכותית השתלטה כמעט על כל תחום בחיינו, נראה כי בעולם הרכב הנושא עדיין נותר מנת חלקם של המפתחים וטרם הגיע לציבור הנהגים. בשנים האחרונות, ולאור המעבר לנהיגה אוטונומית, רבים בתעשיית הרכב מחפשים כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית במערכות כדי להתמודד טוב יותר עם תנאי הדרך ולהגדיל את הבטיחות בנסיעה.