תוכנית המענקים יצאה לדרך: הכסף יגיע היום ל-1.2 מיליון משפחות

הביטוח הלאומי צפוי להעביר 750 שקלים עבור כל אחד מבני הזוג, ו-500 נוספים לכל ילד, כאשר מהחמישי הסכום יהיה 300 שקלים. במקביל, נמשכים הניסיונות לאתר את פרטי הבנק של כ-750 אלף ישראלים

זמן צפייה: 07:57

תוכנית המענקים "מענק לכל אזרח" יוצאת היום לדרך באופן רשמי, כאשר הביטוח הלאומי צפוי להכניס לחשבונות הבנק של 1.2 מיליון משפחות את הסכומים שלהם הן זכאיות. יתר המענקים ישולמו ככל הנראה בהמשך השבוע, כאשר במקביל ממשיך הניסיון לאתר את פרטי חשבון הבנק של 750 אלף הישראלים שלביטוח הלאומי אין את הפרטים שלהם.

ביום רביעי, כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התוכנית המעודכנת, שבמסגרתה יקבל כל תושב ישראל 750 שקלים כסיוע כלכלי. הורים יקבלו 500 שקלים עבור כל ילד, עד ילד רביעי, ו-300 שקלים עבור על ילד נוסף. מי שלא מקבל קצבה מהביטוח הלאומי יצטרך להירשם באתר כדי לקבל את המענק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: 12 מפגינים נעצרו

השר רפי פרץ נדבק בקורונה; 1,350 בני אדם אובחנו אתמול

גמזו: "הטראומה החברתית-כלכלית הרבה יותר גדולה מהרפואית"

סניף של המוסד לביטוח לאומי
סניף של המוסד לביטוח לאומי | צילום: חדשות 13

מקבלי קצבאות נכות, אבטחת הכנסה, השלמת הכנסה, סיעוד, מזונות, ניצולי שואה נצרכים, עולים נזקקים, ואוכלוסיות נצרכות נוספות יקבלו מענק כפול. חיילים משוחררים ובנות שירות לאומי משוחררות יקבלו 500 שקלים נוספים.

בביטוח לאומי הבהירו כי עד כה אומתו כ-5.3 מיליון חשבונות בנק מתוך 6 מיליון, וכי הביטוח הלאומי יפנה במסרון לאזרח שחשבונו לא אומת ויעדכן אותו כי עליו לאמת את החשבון שלו. אזרחים יוכלו לעדכן באתר האינטרנט של ביטוח לאומי, במוקדים טלפוניים ובמידת הצורת בהגעה לסניפים.

עוד הדגישו בביטוח לאומי כי אין צורך למלא שום טופס מלבד פרטי החשבון באתר - למי שהביטוח הלאומי יעדכן שיש צורך באימות המספר. למי שאין כלל חשבון בנק יוכל להגיע לבנק הדואר ולקבל את התשלום במזומן.

הביטוח הלאומי לא יתקשר לאנשים טלפונית ולא ישלח קישור בסלולרי על מנת למנוע "פישינג" או ניצול של גורמים פליליים המעוניינים לאסוף מידע, ועל כן ההפנייה תהיה לאתר.

עובדי המגזר הציבורי שמרוויחים יותר מ-30 אלף שקלים בחודש לא יקבלו מענק כלל, וכך גם אזרחים שמרוויחים יותר מ-640 אלף שקלים בשנה. בעקבות התנגדות שר האוצר, לא יוטל מס על אף אזרח שיקבל את המענק.