אל-על לרגב: סייעי לשחרר מיידית 230 מיליון שקל - או שנקרוס

פרסום ראשון: חברת התעופה שלחה בקשה דחופה לשרת התחבורה לשחרור עודפים כספיים, שנוצרו מהפרטת החברה. "זקוקים לכספים באופן דחוף ומיידי לצורכי תזרים המזומנים המאתגר בימים אלו"

זמן צפייה: 01:16

חברת התעופה אל על שלחה הערב (שלישי) פנייה דחופה לשרת התחבורה מירי רגב, שבה ביקשה ממנה לסייע בשחרור מיידי של עודפי קופות הפיצויים שנפתחו עם הפרטת החברה ובהם 230 מיליון שקלים ממשרד האוצר. לטענת החברה, העודפים נחוצים בדחיפות נוכח "סכנה קיומית לאל על".

במכתב שנשלח לשרת התחבורה נכתב כי "אל על זקוקה לעודפים אלו באופן דחוף ומייד לצורכי תזרים המזומנים המתאגר בימים אלו, נוכח הפסקה מלאה של טיסות החברה לאור משבר הקורונה, שהינו המשבר הגדול ביותר שידע עולם התעופה מימיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה תגביל פעילות המסעדות: תאשר הצו תוך עקיפת ועדת הקורונה

ברגע האחרון: קשיים במינויו של פרופ' ברבש לפרויקטור הקורונה

אשתו של כ"ץ מאיימת לתבוע את זוהר: "דבריך מהווים לשון הרע"

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

עוד נכתב בהודעת החברה כי "ללא שחרור מיידי של מלוא העודפים - האלטרנטיבה האחרת משמעה קריסתה של אל על, שתהווה חלילה סנונית ראשונה לקריסת חברות ענק דומות במשק הישראלי".

מטעם השרה רגב נמסר כי היא נפגשה הערב עם יו"ר דירקטוריון אל על ותשוחח ביממה הקרובה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי לשון התגובה, "היא תבקשה את התערבותו להצלת אל על ולקדם את קופת הזכאים בסך 240 מיליון שקלים שאם לא כן, החברה עלולה להגיע לחדלות פירעון". המציאות לדבריה, מחייבת אותנו לשמור על עצמאותה התעופתית של ישראל.

מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה)
מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה) | צילום: יח''צ

לפני כשבועיים הגיע דריקטוריון אל על למתווה עם המדינה במסגרתו החברה תולאם. הצעד מגיע לאחר חודשים שבהם החברה ספגה הפסדים קשים, בשל משבר מגפת הקורונה וסגירת השמיים, ולאחר שהנהלת החברה הודיעה שתוציא לחל"ת 500 עובדים נוספים.

החברה אימצה את המתווה שהציע משרד האוצר, שקובע שאל על תקבל הלוואה בסך 250 מיליון דולרים בערבות המדינה של 75%, במקביל להנפקת מניות של החברה בגובה 150 מיליון דולרים לציבור הרחב. עוד הוחלט שהמדינה תרכוש את המניות שלא ירכשו על ידי הציבור. המשמעות היא שבמקרה שבו המדינה תחזיק 61% מכלל המניות, החברה תולאם.