המענקים יורחבו - דמי האבטלה לא יופחתו: התוכנית הכלכלית אושרה

הממשלה אישרה פה אחד את תוכנית הסיוע החדשה לעסקים ושכירים של נתניהו וכ"ץ, לפיה יוגדל מענק ההוצאות, תועבר מקדמה מיידית, יינתן פטור חלקי על תשלום ארנונה ויינתן מענק לשימור עובדים

זמן צפייה: 01:58

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את הרחבת תוכנית הסיוע הכלכלית החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. ההרחבה כוללת שורת מהלכים לצמצום הפגיעה במשק במהלך תקופת הסגר והעלות הכוללת הינה 10.5 מיליארד שקלים.

על פי התוכנית, בשלב זה תידחה ההפחתה שתוכננה בדמי האבטלה. בנוסף, יורחב הסיוע בארנונה כך שיינתן פטור מלא מתשלום זה לבעל עסק שמחזור העסקאות שלו בחודשים ספטמבר-אוקטובר ירד ב-25%. כמו כן, הוחלט על תקצוב תוכנית מענקים נוספת לעידוד מסחר מקוון ופעילות דיגיטלית עבור עסקים קטנים ובינוניים.

בתוך כך, ובמטרה לשמר עובדים עד כמה שניתן, הממשלה החליטה גם לתת מענק חד פעמי לעסק שמחזור העסקות שלו לא עולה על 400 מיליון שקלים, ומחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות ירד ב-25% ויותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. על כל עובד שלא יוצא לחל"ת יקבל המעסיק 5,000 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שאשא ביטון לרה"מ: אל תברח מאחריות – לא אני עברתי על ההנחיות

אושר הקיצוץ בשכר הח"כים: כמה כסף המהלך יחסוך לקופת המדינה?

ארץ הנדל"ן והיהלומים: הישראלים מסתערים על השקעות באמירויות

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

עוד בתוכנית, יורחב מענק ההוצאות הקבועות כך שבחודשים ספטמבר-אוקטובר יוענק מענק הסיוע החל מפגיעה בגובה 25% במחזור העסקאות של בעל העסק ביחס לתקופה המקבילה טרום התפרצות הנגיף. במידת הצורך, תורחב הקלה זו גם בחודשים נובמבר-דצמבר.

סעיף נוסף שאושר הוא העברת מקדמה מיידית על חשבון מענק ספטמבר-אוקטובר, בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר. גובה המקדמה יתבסס על סכום המענק ששולם בפעימות קודמות, וסכום המקדמה יופחת בהמשך מסכום הזכאות הסופי שייקבע לחודשים ספטמבר ואוקטובר.

השרים קבעו כי עובדים שנקלטו בעבודה אך הוצאו לחל"ת בחודש ספטמבר לא ינוכו ממצבת העובדים שנבחנת לצורך חישוב המענק, זאת בתנאי שעבדו בחודש זה 15 ימים לפחות. כמו כן, רף השכר בגינו עובד ייחשב כמזכה למענק הורד ל-2,500 שקלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: רויטרס

לצורך מימון התוכנית, אושרה הגדלת ההוצאה הממשלתית בשנת 2020 ב-2.5 מיליארד שקלים לצורך התמודדות עם משבר הקורונה ובשנת 2021 ב-8 מיליארד שקלים נוספים. "כולנו חייבים לשאת בנטל", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "ואנחנו כשרים חייבים גם לעמוד יחד בשורה אחת מאחורי הצעדים שננקוט ואל מול המציאות שעוד תהיה קשה". "נמשיך להיות קשובים לקשיים ולהעמיד פתרונות מהירים שייתנו מענה מותאם לעסקים לשכירים ולעצמאים בעקבות המשבר", הבטיח כ"ץ.