ארץ הנדל"ן והיהלומים: הישראלים מסתערים על השקעות באמירויות

דובאי ידועה כמעוז ההשקעות הבלתי מוגבלות - מאבני חן ועד דירות יוקרה. עכשיו, הודות להסכם עימם, רבים נוהרים בהמוניהם למדבר כדי לקטוף את פירות השלום - ולהפוך אותם לכסף

זמן צפייה: 04:00

בעקבות הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ישראלים רבים החלו לחפש השקעות נדל"ן בדובאי - בעיקר דירות נופש יוקרתיות. על פניו, המחיר נראה אטרקטיבי - דירה של 60 מ"ר באזור הביקוש בדובאי, סמוך למגדל בורג' אל-חליפה, תעלה סביב 1.1 מיליון דירהם אמירתי, שהם מיליון ו-20 אלף שקלים לערך. היבט נוסף המהווה יתרון לישראלים היא שיטת המיסוי באמירויות, לפיה לא צריך לשלם מהרווח בעת מכירת הדירה. "באיחוד האמירויות אין מיסוי על הכנסה, מס רכוש או מס על רווח הוני", אמר חמדאן אל-קינדי, נציג חברת נדל"ן באמירויות.

טל שרף, צעיר שמעוניין לרכוש דירה בדובאי, אמר כי "בדובאי ניתן למצוא השקעות נדל"ן בסכומי כניסה נמוכים מאלו בארץ, והוסיף: "עצם זה שמחיר הדירות הוא יחסית זול ולא מדובר בכספים גדולים, זה נותן ליזמים צעירים כמוני את האפשרות לנסות להשקיע שם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוחאני על החזרת הסנקציות מצד ארה"ב: "אמריקה ניצבת בפני מפלה"

לאחר מאבק ממושך בסרטן: מירית הררי הלכה לעולמה

קורונה, מענקים – ותיעוד אחד מצמרר: הכתבות הנצפות של השנה

דובאי, מהערים היפות באיחוד האמירויות
דובאי, מהערים היפות באיחוד האמירויות | צילום: Shutterstock

ענף נוסף שמעניין את הישראלים הוא אבנים יקרות - היקף סחר היהלומים בדובאי מכניס כ-25 מיליארד דולר, פי 2.5 מאשר בישראל. ביום חמישי ה-17.9 נחתם ברמת גן הסכם לשיתוף פעולה בין בורסות היהלומים, כולל תערוכות משותפות ופתיחה של נציגות רשמית לסוחרים באמירות. "אני עדיין מעבד את ההשפעה שתהיה לכך על המסחר וכיצד נביא אל האזור שלנו את כל מה שהופך את ישראל למוצלחת, בין שמדובר באבטחה, בידע או בטכנולוגיה", אמר אחמד, סוחר יהלומים מדובאי.

בהמשך לכך, יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים ברמת גן, טען כי "יהלומנים ישראלים כבר ביקרו באמירויות", והוסיף: "דובאי היא מרכז היהלומים הצומח ביותר בשנים האחרונות". אבל דווקא ההשוואה לדובאי רק מדגישה עד כמה נסוג ענף היהלומים בישראל, בעבר מדינה מובילה בייצוא אבני חן לכל העולם. אך מה שבטוח הוא שביחסים החדשים שמתגבשים בין ישראל לאמירויות, השלום והכסף הולכים ביחד.

בלום פרופרטיז, החברה המובילה באבו דאבי ליזמות נדל"ן יוקרתי, היא הראשונה מבין חברות הנדל"ן באיחוד האמירויות המציעה למשקיעים ישראליים הזדמנות להשקיע בנכסים באיחוד האמירויות, כתוצאה מהסכם השלום שנחתם לאחרונה בין איחוד האמירויות וישראל.