המשק הישראלי התכווץ ב-7.1% - הירידה החדה ביותר זה 20 שנה

לאחר עלייה של 4.6% ברבעון האחרון של אשתקד, הצמיחה במשק רשמה צניחה משמעותית ברבעון הראשון של 2020 • הממשלה תקצה חצי מיליארד שקלים למימון דמי אבטלה לעצמאים: "תיקון עוול היסטורי"

זמן צפייה: 02:55

אפקט הקורונה: המשק הישראלי התכווץ ברבעון הראשון של 2020 ב-7.1% - שיעור הירידה החד ביותר זה 20 שנה. זאת, בהשוואה לעלייה של 4.6% ברבעון הרביעי של 2019.

בד בבד, שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע כי הממשלה תקצה חצי מיליארד שקלים למימון דמי אבטלה לעצמאים. "זה תיקון היסטורי לעוול היסטורי", כתב פרץ. "העצמאים הם חלק חשוב ביותר מהכלכלה הישראלית, הם אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר של המשק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניסיון פיגוע בבנימין: שני מחבלים ניסו לדקור לוחמים – ונורו

ועדת החינוך דנה בסערת הילדה והשמלה: "שיח מעוות מהבסיס"

שתיקת גנץ נוכח נאום נתניהו עלולה לחסל אותו ציבורית • פרשנות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רויטרס (ארכיון)

אמש, עדכן שירות התעסוקה כי מאז תחילת ההקלות לשחרור המשק, כ-170 אלף בני אדם חזרו לעבודתם. זאת, לעומת כ-100 אלף דורשי עבודה חדשים. בסוף השבוע עדכנו יותר מעשרת אלפים אזרחים כי הם חוזרים לעבודתם.

אתמול, אישרה הממשלה להרחיב את תוכנית הסיוע הכלכלית ב-14 מיליארד שקלים נוספים, כך שהיא מסתכמת ב-100 מיליארד שקלים. בין היתר, התוכנית החדשה כוללת מענקים לעסקים שיחזירו את העובדים שהוציאו לחל"ת.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, בירך על המהלך ואמר כי "מדובר בצעד חיוני בתהליכי ההתמודדות עם המשבר שאליו נקלענו למען אזרחי מדינת ישראל ולצמצום מהיר של האבטלה במדינה".