ועדת החינוך דנה בסערת הילדה והשמלה: "שיח מעוות מהבסיס"

הוועדה דנה במקרה שבו ילדה הושארה בתחתונים בכיתה. ניצן הורוביץ: "אין מקום למשטרת צניעות במערכת החינוך". המפקחת על בתי הספר בפ"ת: ראוי שהמקרה לא היה מתרחש

זמן צפייה: 01:30

ועדת החינוך דנה היום (שני) בסערה שנוצרה בעקבות המקרה שבו ילדה הושארה בתחתונים בכיתה, מחאת המכנסיים הקצרים וקוד הלבוש בבתי הספר. יו"ר הוועדה, ניצן הורוביץ, אמר כי "מדידת המכנסיים היא הפנמת הכפייה, ההדרה והמשטור של נשים מגיל צעיר. השיח הזה מעוות מהבסיס. העובדה שאנחנו מדברים על שרוולים של ילדה ביסודי, ובעצם של כל ילדה, נערה או אישה, היא בעיה חמורה ומסוכנת".

"האמירה הברורה שיוצאת מוועדת החינוך של הכנסת היום - אין מקום למשטרת צניעות במערכת החינוך. גם לא בתירוצים של 'קוד לבוש'", המשיך הורוביץ. "חובתנו לאפשר לתלמידות מרחב בטוח ומכבד בבתי הספר, ולהתייחס אליהן בדיוק באותם פרמטרים שאנו מתייחסים לתלמידים הבנים". במקביל, המפקחת על בתי הספר בפתח תקווה התייחסה גם היא למקרה ואמרה כי מדובר במקרה שראוי היה שלא קורה ושהיתה כאן טעות בשיקול הגעת ומלווים את הילדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"בלילה מאוד קשה לי": בת ה-12 שמפחדת לחזור לביה"ס בשל איומים

טענות נתניהו – מול האמת: האם נאום המתקפה מבוסס על עובדות?

עבריין בכיר הופעל כסוכן: עשרות נעצרו בחשד לסחר בנשק וסמים

הילדה שנדרשה לפשוט את שמלתה ולהישאר בתחתונים בבית ספר בפתח תקווה
הילדה שנדרשה לפשוט את שמלתה ולהישאר בתחתונים בבית ספר בפתח תקווה

בשבוע שעבר הפגינו עשרות הורים לילדים בבית הספר משה הס שבפתח תקווה מול שערי המוסד, זאת בשל הסערה שפרצה. "יש גבול לאטימות", כתבה אחת האמהות על שלט שהחזיקה, "המורה - הביתה". אם אחרת קראה לשר החינוך הנכנס יואב גלנט לחקור את הנושא "באופן מקיף - עכשיו". "אנחנו שבורים", אמרה אחת המפגינות, "הבת שלי לומדת בכיתה של הילדה. אנחנו בוכים".

מנהלת בית הספר יצאה למפגינים, אולם טענה בפני ההורים כי ההפגנה שהתארגנה מחוץ למקום היא "לא מכבדת אתכם, אותי וגם לא את בית הספר", ולכן ביקשה מכל המעוניין לקבוע איתה פגישה מסודרת. "סלחו לי, אבל לא נדבר בחוץ", הבהירה.

סערת הילדה והשמלה, הפגנה בבית הספר משה הס
סערת הילדה והשמלה, הפגנה בבית הספר משה הס | צילום: אלכס ריף, עמותת ''דור אחד וחצי''

המקרה הפך לוויראלי באמצע השבוע שעבר, לאחר שחברה של אם הילדה פרסמה ברשתות החברתיות את הסיפור המלא. לדבריה, האם שלחה את בתה בשמלה בגלל גל החום הקיצוני שפקד את ישראל בשבוע האחרון. "המורה לא אהבה את השמלה, בגלל שהיא הייתה ללא שרוולים", כתבה החברה בפוסט בפייסבוק. "כל הכיתה צחקה על הילדה - אתם יכולים לדמיין כיצד זה עבור ילד לעמוד מול כל כיתתו בחולצה ותחתונים?"

מתחקיר משרד החינוך שפורסם אתמול עלה כי "היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר של התלמידה ונוכח העובדה כי הפרת המשמעת לא הייתה חמורה. הצוות סבור שמדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה במשפחתה, במחנכת ובבית הספר".