"בלילה מאוד קשה לי": בת ה-12 שמפחדת לחזור לביה"ס בשל איומים

התלמידים בבית הספר של לינוי אמנם חזרו ללימודים, אך בעקבות סדרת השפלות והתעללות - היא נשארה בבית. והכל קרה לעיני המחנך שלה – שלא עשה דבר כדי לעצור זאת. "מפחדת שמישהו ירצח אותי"

זמן צפייה: 03:29

מערכת החינוך חזרה בשבוע שעבר לפעילות, אבל לינוי בת ה-12 מתל אביב - עדיין בבית, מפחדת לחזור לבית הספר. לא בגלל החשש להידבק, אלא בעקבות סדרת השפלות ואיומים מצד חבריה ללימודים והכל לעיני המחנך שלה – שלא עשה דבר כדי לעצור זאת. לינוי היא ילדה בכיתה ו', שלא מוכנה לחזור לבית הספר, חוששת להישאר לבד בבית גם באור יום, ומתעוררת בכל לילה בצעקות מחשש שירצחו אותה. בשיחה עם אמה היא סיפרה לה בדמעות כי "הם מתקשרים לכל החברים שלהם שיבואו להרביץ לי. חלמתי שכל הילדים עושים עלי חרם וקוראים לי זונה, אני לא רוצה ללכת לבית הספר".

"בלילה מאוד קשה לי", מספרת לינוי. "אני צריכה שיהיה לי או טלוויזיה או משהו שאני אצליח להירדם איתו, כי אני מפחדת שמישהו ירצח אותי באמצע הלילה". אולה קלנדרוב, אמה של לינוי, סיפרה כי "בעלי נאלץ לישון איתם בחדר, אנחנו לא מכבים את האור". לדברי אמה של הילדה, הסיוט הזה נמשך כבר שנתיים. הוא החל במריבה פעוטה בין הילדות בכיתה שהלכה והסלימה עד השיא, שהגיע אחרי עימות בווטסאפ הכיתתי.

לינוי בת ה-12, שעוברת התעללות בבית ספרה
לינוי בת ה-12, שעוברת התעללות בבית ספרה | צילום: חדשות 13

המחנך כתב בקבוצה "לילה טוב חמודים וחמודות", ואחת התלמידות ענתה לו, לעיני כולם, "אני אחלום שאני רוצחת את לינוי הזאת, אני מקווה". המחנך עונה – "שש די, מעכשיו לא כותבים. לילה טוב נתראה מחר ב-10". "אני ישנה ואני שומעת, רקיעות רגליים נוראיות של ריצה מהחדר עם התנשפות היסטרית", סיפרה האם. "בעלי תופס אותה מתוך שינה ושואל אותה 'מה קרה?' והיא מתוך שינה צורחת, 'מישהו רודף אחריי. מישהו רוצח'. זה מזעזע". לטענת בני משפחתה, איש מצוות ההנהלה למעט יועצת בית הספר, לא עשה מאמץ אמיתי לעזור לה.

השיא היה במה שאמור היה להיות הרגע המרגש בחייה, חגיגת בת המצווה. "ביום של בת המצווה שלי פשוט כל ילדה אמרה לי 'אני לא יכולה לבוא', ככה. זה מרגיש לי שאמרו להן לא לבוא לבת המצווה שלי, אז זה מאוד פגע בי", סיפרה לינוי. בבית הספר שלה כבר חזרו לשגרה והלימודים מתקיימים כרגיל, אבל מאז הקורונה היא לא חזרה ללימודים. היא מתגעגעת מאוד אבל לא מוכנה לחשוב אפילו על יום אחד לצד אותה ילדה. אמה של לינוי ציינה כי "אני ממש מפחדת לשלוח אותה לבית הספר", ולינוי סיפרה כי היא הייתה רוצה לעבור לבית ספר אחר.

כמו כן, אולה, אמה של לינוי, מתחה ביקורת חריפה על התנהלות בית הספר: "איפה אתם כצוות לתמוך בבת שלי? אף אחד מכם לא טרח אפילו לבוא לבקר אותה. אף אחד לא יצר איתי קשר. זה הזוי". ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר קיים בירור ומצא מקום להעיר למורה ולציין כי מדובר בהתנהלות בלתי ראויה וכי היה מצופה ממנו כאיש חינוך שלא להתעלם בשיח פוגעני בתלמידים. בית הספר, הפיקוח והמשרד, ימשיכו להבטיח את שלומה וביטחונה האישי של התלמידה".