שתיקת גנץ נוכח נאום נתניהו עלולה לחסל אותו ציבורית • פרשנות

יו"ר כחול לבן כבר לא מנהל עם רה"מ משא ומתן, ועליו להבין שאינו יכול לעמוד מנגד כשהאחרון תוקף את מערכת המשפט. היכולת שלו לכהן כראש ממשלה בעוד שנה וחצי - תלויה בהתבטאויותיו בסוגיה

זמן צפייה: 00:58

תגובתו הרפה של יו"ר כחול לבן בני גנץ נוכח נאום ראש הממשלה נתניהו, שבו תקף האחרון בחריפות רבה את מערכת המשפט – מבישה. גנץ ביצע מעבר חד, מאז שנהג לכנות את נתניהו "ארדואן", ולהזכיר את משפטו ללא הרף, עד שתיקה כמעט מוחלט בנושא.

בזמן שניהל משא ומתן מול נתניהו, לתגובתו הרפה עוד הייתה הצדקה. אז הוא הגיע למו"מ מתוך חולשה גדולה, ורצה שנתניהו יחתום על הסכם קואליציוני. אולם, כעת, משהעביר חוק לפיו נתניהו חייב לקיים את הרוטציה, המשך שתיקתו בנושא עלולה לחסל אותו מבחינה ציבורית.

במידה רבה, היכולת שלו לכהן ראש ממשלה בעוד שנה וחצי, תלויה ביכולתו להתבטא בנושאים אלה ולהבהיר את עמדתו בנוגע למתקפה על מערכת המשפט ואף על עצם קיום המשפט.

עוד בחדשות 13:

טענות נתניהו – מול האמת: האם נאום המתקפה מבוסס על עובדות?

ראש ממשלה על ספסל הנאשמים: תם הדיון הראשון במשפט נתניהו

הפתק של פילבר: הראיה החדשה והמשמעותית בתיק 4000

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

כאמור, ראש הממשלה אמר אתמול (ראשון) בכניסה לבית המשפט כי משפטו הוא "ניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ומחנה הימין. יותר מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתוני השמאל, כדי לתפור  לי תיקים מופרכים והזויים".

"המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהרחיק את המחנה הלאומי לשנים רבות. לא איכפת להם שיבוא פודל צייתן, אבל אני לא פודל, לכן מנסים להפיל אותי בכל דרך", המשיך נתניהו. "החקירות נגדי זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון, לא פלא שנגמרו בכתב אישום מופרך. הם עשו הכול כדי שאני לא אעמוד פה כראש ממשלה, אלא כראש ממשלה לשעבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

כמו כן, נתניהו דרש לפרסם את הקלטות מנדלבליט-אשכנזי, את חקירות עדי המדינה ותהה "איך מנדלבליט גיבה את כתב האישום נגדי, האם יש לו מה להסתיר? האם המשהו הזה הן אותן קלטות סודיות שמוסתרות בתוך כספת במשרד המשפטים. חובה להסיר עכשיו את כל צווי איסור הפרסום, כי אז כל התיקים הללו התפורררו". עוד טען נתניהו כי "זה מעולם לא קרה בדמוקרטיה - אין גבול לניסיון להפיל אותי. דווקא נגדי הגישו כתב אישום על סיקור אוהד - ראש הממשלה המושמץ בעולם".

נתניהו השתלח במפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, ואמר כי "הוא הטיף בצדקנות על טוהר מידות. זה אותו אלשיך שהעביר מיליונים מכספי המסים ליועץ התקשורת שלו. זה אותו אלשיך שעבר עבירה פלילית שהדליף בשידור חי מתוך החקירות בענייני. זה אותו אלשיך שתפר עלילות שווא כשאמר שאני שולח חוקרים פרטיים נגדו ונגד שוטריו".