הפתק של פילבר: הראיה החדשה והמשמעותית בתיק 4000

עד המדינה נחקר לפני כחודש וחצי - צעד חריג אחרי הגשת כתב אישום. זאת, לאחר שנמצאו רישומים פנימיים שערך בזמן אמת אודות נושאים שעליהם שוחח עם נתניהו, ובהם מופיעות המילים אלוביץ' ובזק

זמן צפייה: 03:15

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ציינו היום (ראשון) כי אחד מעדי המדינה נחקר לפני כחודש וחצי – צעד חריג ביותר אחרי הגשת כתב אישום. עד המדינה המדובר הוא שלמה פילבר.

לפרקליטות הגיע מידע מתיק אחר שבמסגרתו נחקרו בכירים ב"בזק" ו"יס", ובמסגרתו מצאו רישומים פנימיים שערך פילבר בזמן אמת אודות נושאים שעליהם שוחח עימו רה"מ נתניהו. ברישומים מופיעות המילים אלוביץ' ובזק. אחד מהרישומים מתייחס לפגישה שנערכה בין פילבר לנתניהו, שבמהלכה נתניהו מוריד את האצבע ומורה לפילבר על כך שהוא יעשה ירידת מחירים מתונה לגבי בזק בנושא הטלפוניה, ובכך יציל את בזק ואת אלוביץ'.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2405202101' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='לוח הזמנים הצפוי של משפט נתניהו' kid='1_kdm6f1uh' duration='147'']

פילבר נקרא למשטרה והעיד על כך. הוא אישר שבזמן אמת ערך רישומים פנימיים והתייחס לאותה פגישה - שנתניהו מכחיש את קיומה.

עוד בחדשות 13:

ראש ממשלה על ספסל הנאשמים: תם הדיון הראשון במשפט נתניהו

גנץ: לנתניהו שמורה חזקת החפות – יש לי אמון מלא במערכת המשפט

היועמ"ש עונה לנתניהו: ניסיון מופרך לייחס שיקולים לא ענייניים

בנימין נתניהו ושלמה פילבר
בנימין נתניהו ושלמה פילבר | צילום: רויטרס

כזכור, תיק 4000 הוא החמור ביותר והקשה ביותר להוכחה מבחינה משפטית, תיק "בזק וואלה" שבמסגרתו מואשם ראש הממשלה בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, בעלי "בזק" ואתר "וואלה", שאול ואיריס אלוביץ', דאגו לסיקור חיובי עבור נתניהו ורעייתו ובתמורה קיבלו הטבות רגולטריות של מיליארדי שקלים. פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, הוא עד המדינה המרכזי בתיק.

השלבים הבאים הצפויים במשפט נתניהו

עד 19 ביולי יצטרכו הצדדים להעביר את חומרי החקירה מהפרקליטות לסנגורים. ב-19 ביולי ייערך דיון תזכורת, והסנגורים יצטרכו לעדכן אז את ביהמ"ש כמה זמן נוסף הם רוצים כדי להגיש את השלב הבא – תשובה לכתב האישום.

גם בשלב הזה צפויים ויכוחים, כאשר עורי הדין של נתניהו ירצו לדחות את הדיונים בעוד כמה חודשים - כלומר שבעוד חצי שנה מהיום ייערך הדיון. זה דיון שאליו יצטרך נתניהו להתייצב, ובפרקליטות סבורים שצריך לעשות זאת קודם לכן.

באותו דיון השופטים צפויים להחליט כבר על נושא ההוכחות, כלומר מתי להתחיל את לוח הדיונים שיקבע מתי העדים הראשונים עולים להעיד. באותו דיון הפרקליטות כנראה תגיד לבית המשפט באיזה תיק הם אמורים להתחיל במסגרת ההוכחות.