פיטורים, חל"ת ואפס הכנסות: השפעת משבר הקורונה על שוק התעסוקה

בעקבות ההנחיות החדשות, רבים מצאו את עצמם מחוסרי עבודה ובעלי עסקים חוששים לאופק הכלכלי שלהם. מנהל אתר חיפוש עבודה: "החברות היחידות שמחפשות עובדים הן רשתות השיווק ומשלוחים"

זמן צפייה: 04:49

בעקבות ההנחיות החדשות, בעלי העסקים בישראל נאלצים לסגור את הדלתות ולהיפרד מהעובדים, בינתיים רק באופן זמני. בתי קפה ומסעדות הם בגדר המובן מאליו כשחושבים על משבר הקורונה, אבל הם רק טיפה בים של משק חצי מושבת.

קרוב לאלף עובדים בלשכת מארגני התיירות הנכנסת פוטרו או הוצאו לחל"ת מאז המשבר. יוליה גרובשטיין עובדת כבר 12 שנים בעולם התיירות ומתמחה בהבאת תיירים סינים לישראל. גם בענף הזה העבודה נגדעה ממאה לאפס והיא, יחד עם עוד 60 עובדים במשרד, נשלחו הביתה. היא סיפרה כי "זה מאוד קשה - זה הלם. כמה מהעובדים שלנו פוטרו, כמה נוספים לחופשה ללא תשלום, יש אנשים שלצערנו ייאבדו את מקום העבודה שלהם".

לכתבות נוספות בנושא:

המתכונת המצומצמת במשק והמעקב הדיגיטלי: כל ההנחיות החדשות

מספר החולים קפץ ל-298; מניין המובטלים זינק היום ב-15 אלף

"כולם מחפשים איך לשוב הביתה": המטיילים הישראלים שנתקעו בחו"ל

קניון ריק בעקבות נגיף הקורונה
קניון ריק בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו בהחלט מסתכלים בדאגה להיקפי המפוטרים והחל"ת שאנחנו רואים בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ. אנחנו נעשה את הכול כדי לסייע להם למצוא מקומות עבודה מתאימים ונסייע גם למעסיקים".את העצמאים אמנם אי אפשר לפטר, אך זו בערך הנחמה היחידה היום של האנשים שהשקיעו את מיטב כספם בהקמת עסק ונאלצים כעת להמשיך ולהתמודד עם התשלומים בזמן שההכנסות שואפות לאפס. המגמה בשוק ברורה והיא מאוד מטרידה.

אתר "סחבק" הוא מקום למציאת עבודות, בעיקר לצעירים וסטודנטים ומעט מאוד ענפים מחפשים עובדים בימים אלה. אדם ברקת, מנהל האתר, אמר כי "החברות היחידות שמחפשות היום עובדים הן רשתות השיווק וכל שעושה שליחיות, כמו מסעדות וחברות שליחויות".שהמצב הנוכחי נמשך, מבלי שדיברנו עוד על סכנת החמרת ההגבלות שמרחפת, עשרות אלפים בישראל נפגעים כלכלית. כמות השאלות של כולם גדולה משמעותית מכמות התשובות שניתן כעת לספק וככל שהזמן עובר, המצב רק הולך ומחמיר.