"כולם מחפשים איך לשוב הביתה": המטיילים הישראלים שנתקעו בחו"ל

צעירים רבים שיצאו לטייל בעולם מצאו את עצמם, בצל התפשטות המגפה, תרים אחר דרך לשוב לישראל. חלקם לא מצליח להזמין טיסה, ואחרים גילו - המחירים הוקפצו בעשרות אחוזים. "זה יצר כאוס"

זמן צפייה: 02:59

מגפת הקורונה: צעירים ישראלים רבים שנסעו לטייל ברחבי העולם, מצאו את עצמם בימים אלה במצב ייחודי. הם מתקשים למצוא את הדרך לחזור לישראל. רבים מגיעים לשדות התעופה, רק כדי להמתין בתורים ארוכים, או לגלות שמחירי הטיסות הוקפצו בעשרות אחוזים.

עילם קינן, ישראלי שמטייל בהודו, סיפר היום (שני) לחדשות 13: "אנחנו הישראלים שנמצאים עכשיו בצפון הודו, ברישיקש. אנחנו מטיילים כבר תשעה חודשים ורק מה שאנחנו רוצים זה לחזור הביתה. רוב הישראלים, פה אחד, מחכים שהמצב יירגע, שנרגיש באמת גב מהמדינה שלנו, שאנחנו יכולים לחזור מתי שרק נרצה".

"כל זה יצר ממש ממש כאוס, בכל הקבוצות של המטיילים אנשים מחפשים איך לחזור הביתה", סיפרה נועה מרגוליס, צעירה שנמצאת בימים אלה בברזיל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זהירות, זה מידבק: שלומי ברכה מציג את "שיר הקורונה"

בצל מגבלות הקורונה: השבעת הכנסת ה-23 • ישיר

בגלל הקורונה: דיונים דחופים בבתי המשפט יועברו בשיחת וידאו

עילם קינן, ישראלי שמטייל בהודו
עילם קינן, ישראלי שמטייל בהודו | צילום: חדשות 13

בר לוי, שמטיילת בפיליפינים, אמרה: "הייתי צריכה לחכות בשדה התעופה בשביל הסיכוי הקטן שאולי יעלו אותי לטיסה שתתבטל, שמישהו יבטל אותה. המחירים עלו לשמים. כל שיעול, כל אפצ'י מסובב ראשים".

מיה ברגמן, ששוהה באוסטרליה, הוסיפה: "היום הייתי כמעט שעה וחצי על הקו עם המענה הטלפוני של 'טורקיש איירליינס' ללא מענה. הסוכנים מכינים אותנו לאפשרות שיכול להיות שגם מחר הטיסה עשויה להתבטל. אני פשוט תקועה פה".