בשל חוסר היערכות לבדיקות מהירות: פתיחת אילת וים המלח תידחה?

לאחר שאדלשטיין ויו"ר ועדת חוקה הגיעו להבנות לפיהן לא תישקל פתיחת מלונות בערים נוספות, התברר שמשרד הבריאות לא ערוך כראוי למהלך. המהלך אושר לקריאה שנייה ושלישית, אך לא ברור מתי ייושם

זמן צפייה: 01:29

ועדת החוקה התכנסה היום (רביעי) כדי לדון בחוק "איי התיירות", שהעברתו נדחתה בימים האחרונים, ואושר פה אחד להעבירו לקריאה שנייה ושלישית, אך לא ברור מתי הוא ייושם. בכירים בענף המלונאות אמרו לחדשות 13: "נערכנו לפתוח ביום שישי הזה. זו בושה וחרפה, שיתביישו".

במהלך הדיונים התברר כי משרד הבריאות אינו ערוך לבדיקות קורונה מהירות, כפי שדורש החוק, ולכן הדיון נעצר. יש לציין כי למשרד הבריאות אומנם יש מספיק בדיקות, אך לא הוסכם מי יהיה אחראי על הפעלתן. הוועדה אישרה, לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר הוועדה יעקב אשר (יהדות התורה) הגיעו להבנות לפיהן פתיחת המלונות תהיה מגובלת לאזור ים המלח ואילת בלבד, אך כאמור, גם אם תאושר בכנסת, לא ברור מתי המהלך יצא לפועל.

ח"כ אשר זעם על חוסר ההיערכות ואמר כי "זה באחריות הממשלה, תבואו עם פתרונות. שלושה ימים אומרים לנו שאנחנו מעכבים. תנצלו את ההפסקה למציאת פתרון, כדי שלא תצטרכו לעמוד באולפנים להתנצל בפני תושבי אילת ובפני חברי הוועדה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עובד באוצר צילם תכתובת רכילותית, כ"ץ התלונן ליועמ"ש על הדלפה

הקרב על ההקלות: נתניהו צפוי לדון עם השרים על עוצר לילי

ה'-ו' ילמדו לפחות 3 ימים, עד 20 בקבוצה: מתווה החזרה ללימודים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-201111356' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605104426/Capture-28_fmgwvi.jpg' kid='1_1dmxwfek' duration='33']

לפני כן ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתכנסות הוועדה ומסר כי "אני רוצה לברך את שר הבריאות יולי אדלשטיין, את יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ואת השר דודי אמסלם שביקשתי מהם להתכנס ולהביא פתרון ל'איי התיירות' באילת ואזור ים המלח, אלה איים מבודדים לפי כללי הבריאות שלנו, ושמירה על החיים ועל הבריאות של אזרחי ישראל. אני חושב שהושג פתרון מצוין ואני רוצה להודות לכם ולהגיד שלא רק תושבי אילת ותושבי ים המלח מברכים, כל אזרחי ישראל מברכים אתכם".

ועדת חוקה
ועדת חוקה | צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה

שלשום משך אדלשטיין ברגע האחרון את הצעת החוק לפתיחת "אי התיירות" באילת וים המלח, זאת משום שהמילים "במקום אחר" נוספו לנוסח החוק בניגוד לרצונו, שתי מילים אשר מהוות היתר לפתיחת המלונות בכל מקום אחר בארץ שיעמוד בתקנות. הסוגייה החלה בוועדת החוקה כשאדלשטיין ביקש להסיר את שתי המילים, אולם הוועדה דחתה את ההצעה. בין חברי הוועדה שהצביעו נגד בקשתו של שר הבריאות - ח"כ אשר וחברי מפלגתו, שכידוע משתייכים לקואליציה, ובכל זאת הצביעו נגדה.

בעקבות החלטתו של אדלשטיין, התפתחה מהומה ונשמעו צעקות רבות מצד חברי כנסת שזעמו על ההחלטה. "מביש שגם כאשר באופוזיציה תומכים בחזרתה של אילת לחיים, הממשלה מכשילה זאת", זעם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), ואילו חברו למפלגה ח"כ עפר שלח הוסיף כי "יולי אדלשטיין וממשלת המחדל הפקירו עכשיו את תושבי אילת. עיר שלמה תקרוס כי שר הבריאות נעלב מזה שהסתייגות שלו לא עברה. חרפה".

ים המלח
ים המלח | צילום: משרד התיירות

ח"כ יעקב אשר התרעם גם כן על הצעד של שר הבריאות, ואמר: "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

חברת ועדת החוקה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם), מסרה: "בושה. בגלל פוליטיקה קטנה הממשלה ממשיכה להתעלל ב-60 אלף תושבי אילת שכבר יותר מחצי שנה נאבקים לשרוד. אנחנו נלחמים למען תושבי העיר ועתידם וברגע האחרון עולה שר הבריאות ומצביע נגד התושבים והכלכלה של עיר שלמה".

בריכה באחד מהמלונות באילת
בריכה באחד מהמלונות באילת | צילום: רויטרס