אדלשטיין: אביא לאישור הקבינט הגדלת מספר הלקוחות בחנויות

שר הבריאות הודיע שלאחר בחינה מחודשת, בכוונתו להביא להצבעה בפני השרים הצעה להרחבת כמות הנוכחים בו זמנית במרכזים מסחריים, כך שתותר כניסה של קונה אחד על כל 7 מ"ר – עד 10 אנשים

זמן צפייה: 02:22

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (רביעי) כי הוא תומך בהגדלת מספר הלקוחות שיכולים להיכנס בו זמנית לחנויות. זאת, לאחר בחינה מחודשת של גורמי המקצוע במשרדו. על כן, ההצעה תובא לאישור קבינט הקורונה. על פי ההצעה, תותר כניסה של קונה אחד על כל 7 מ"ר, אך לא יותר מעשרה לקוחות. המשמעות היא שחנויות בגודל של 70 מ"ר ומעלה יוכלו להכניס עד 10 לקוחות בו זמנית.

אתמול נפתחו באופן רשמי ביישובים הירוקים מרכזי הקניות הפתוחים, שחלקם היו פתוחים בימים האחרונים בצורה פיראטית. הקניונים הסגורים עדיין יישארו סגורים. במקביל, יצא לדרך מתווה "האיים הירוקים", ומלונות באילת ובים המלח נפתחו אחרי תקופה ארוכה שבה היו סגורים. מרבית המקומות ייפתחו ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב.

עוד בחדשות 13:

עוצר לילי והגדלת קנסות: רה"מ הנחה את המל"ל לגבש הגבלות חדשות

שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

"רציתי להיות המנכ"ל": ריאיון פרישה בלעדי עם פרופסור גרוטו

קורונה במחנה יהודה בירושלים
קורונה במחנה יהודה בירושלים | צילום: רויטרס

במקביל להקלות שנכנסו לתוקף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אתמול את המל"ל לגבש שורת הגבלות חדשות, שיובאו לקבינט הקורונה ביום חמישי. זאת בעקבות העלייה במקדם ההדבקה - שכבר הגיע ליותר מ-1 באוכלוסייה הכללית.

האפשרויות שנבחנות במל"ל הן עוצר לילי, סגרים מקומיים או הגדלת קנסות, כאשר ייעשה ניסיון להתחשב ככל האפשר במודל הרמזור ולייצר הגבלות דיפרנציאליות לאזורים שונים בהתאם לרמת התחלואה.

ההערכה היא שלמרות התכנון לאשר הגבלות נוספות, כיתות ה'-ו' ייפתחו כמתוכנן, בהתאם למתווה שהוצג השבוע. פתיחת כיתות י"א-י"ב, שמתוכננת ממילא רק לשבוע שלאחר מכן – תיבחן מחדש בהתאם לנתוני התחלואה.