המפעל שייצר מסכות אב"ך במלחמת המפרץ - החל לספק מסכות קורונה

בבית החרושת "שלאון" שבקריית גת עובדים סביב השעון כדי לספק את הביקוש הגובר והולך למסכות הגנה עם מסננים מפני הווירוס הקטלני. "המסכה אינה חד פעמית ויש בה מעבר ל-99.9% יעילות סינון"

זמן צפייה: 04:03

מפעל מסכות המגן "שלאון" שבאזור התעשייה של קריית גת ידע בעברו ייצור מסיבי של מסכות. לפני כמעט 20 שנה הוא סיפק מסכות אב"ך נגד מתקפה כימית פוטנציאלית מצד עיראק, וכיום הוא מייצר סביב השעון כמויות גדולות של מסכות מגן המסננות את וירוס הקורונה.

איתי בראל, סמנכ"ל התפעול של המפעל, סיפר כי "אנחנו מייצרים מסכות ומסננים לכוחות ביטחון והצלה - גם בפני וירוס הקורונה". אומנם כיום המשק הישראלי סובל ממגפה נוספת - קיצוצים, פיטורים והוצאת עובדים המונית לחופשה ללא תשלום, אך ב"שלאון" לא מפסיקים לעבוד על מנת לענות על הביקושים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

איכון סלולרי וקנס על הפרה: כך צפויה המשטרה לאכוף את הבידוד

בריטניה: רה"מ ג'ונסון הורה על סגר כמעט מוחלט ברחבי הממלכה

"לא מסבירים לנו על הקורונה": בחברה הערבית מתלוננים על קיפוח

מסכה עם מסננים נגד נגיף הקורונה, מיוצרת במפעל ''שלאון''
מסכה עם מסננים נגד נגיף הקורונה, מיוצרת במפעל ''שלאון'' | צילום: חדשות 13

מחירה של מסכת המגן החדשה שמיוצרת במפעל עומד על כמה עשרות שקלים. מסכה זו מסננת את נגיף הקורונה ממערכת הנשימה. כיוון שהמסכה אמורה לשמש שוטרים ואולי גם רופאים בעתיד, היא מכסה רק חצי פנים, כדי שיהיה נוח לעבוד איתה. "יתרונה הוא בכך שהיא אינה חד-פעמית, ושאין מגע בין המסנן לבין פני המשתמש בניגוד למסכת N-95, ואף ניתן להחליף בה את המסננים על פי הצורך", הסביר בראל.

ב"שלאון" נערכים עכשיו לייצור מואץ של עשרות אלפי מסכות מגן. "מאה אחוז מהמסננים עוברים בדיקה ליעילות הסינון שלהם, ויש בהן מעבר ל-99.9 יעילות סינון", סיפר בראל. בכל העולם יש כעת מחסור אדיר במסכות מגן. עקב כך - המחירים עלו בהתאם במאות אחוזים, והממשלות השונות בעולם הורו לקנות את כל המלאים שיש ולהשאיר אותם אצלן. על כן, הספקו של מפעל זה חשוב ביותר, כיוון שבימים האלה - ישראל זקוקה יותר מכל למסכות בייצור עצמי.