בריטניה: רה"מ ג'ונסון הורה על סגר כמעט מוחלט ברחבי הממלכה

במסגרת החמרת המגבלות נאסרה כל יציאה מהבית שאינה למטרת רכישת מזון או תרופות, כולל ל"עבודה לא הכרחית". אין לערוך חתונות או כל מפגש של מעל 2 אנשים. "מהערב, הבריטים צריכים להישאר בבית"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: בשל התפשטות הנגיף שכבר קטל את חייהם של 335 בני אדם בממלכה המאוחדת, נקט הלילה (שלישי) ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, צעדים מחמירים לטובת מיגורו. ג'ונסון הורה על סגירת כל החנויות שאינן מוגדרות חיוניות והכרחיות, וכן אסר על התכנסויות למשך שלושת השבועות הבאים. עובדה זו היא בבחינת "שינוי כיוון" מהמדיניות הראשונית אותה נקט ג'ונסון, אשר רק לפני חמישה ימים העביר למערכת החינוך הפרטית במדינה בקשות, ולא הנחיות, בדבר ביטול הלימודים.

לאחר שהתפרסמו תמונות של צעירים בריטים רבים המתייחסים למצב החדש כאל חופשה, ובילו בפאבים ובמסעדות - הפציר בהם רה"מ הבריטי "לשתף פעולה עם ההנחיות ולהתגייס למען מניעת קריסתה של מערכת הבריאות במדינה". עוד הוסיף ג'ונסון כי "מהערב, הבריטים צריכים להישאר בבית. יש לדחות כל בקשה של חבר לפגישה".

לכתבות נוספות בנושא >>

מניין חולי הקורונה בישראל זינק ל-1,442; 29 במצב קשה

"לא מסבירים לנו על הקורונה": בחברה הערבית מתלוננים על קיפוח

אזור מוכה אסון: קצב הידבקות גבוה בשכונה חרדית בברוקלין

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות | צילום: רויטרס

במסגרת החמרת המגבלות על אזרחי הממלכה, התיר ג'ונסון יציאה מהבתים לטובת רכישת מוצרים הכרחיים בלבד, דוגמת מזון או תרופות. הוא ציין כי מותר לצאת לעבודה, אך רק אם מדובר במקצוע המוגדר חיוני ואם העבודה "הכרחית לחלוטין" ושלא ניתן לבצע אותה מהבית. יציאה מהבית לטובת השתתפות בלווייה - מותרת.

עוד אישר ג'ונסון לצאת לפעילות ספורטיבית לבד או עם בני משפחה בלבד, בתדירות של פעם אחת ביום - לסוג אחד של פעילות גופנית בלבד דוגמת ריצה, טיול רגלי או רכיבה על אופניים. הוא הוסיף כי אסור לפגוש אנשים שאינם מבני הבית וכי אין לבצע התכנסות. להגדרת "התכנסות" נופלת כל פגישה של יותר משני אנשים שאינם בני אותה המשפחה.

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

את המגבלות החדשות תוכל המשטרה הבריטית לאכוף באמצעות קנסות וכן בעזרת אמצעים לפיזור התקהלויות. משמעות הדבר כי בריטניה נכנסת להסגר כמעט מוחלט: סגירת כל החנויות שמוכרות מוצרים שאינם חיוניים, איסור על קיום אירועים חברתיים כולל חתונות, אך חוץ מלוויות וכן איסור כל התכנסות של שלושה יחידים ומעלה שאינם בני אותה משפחה.