מניין חולי הקורונה בישראל זינק ל-1,442; 29 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי מאז שעות הבוקר התגלו 204 מקרי הידבקות נוספים בנגיף. 40 מהמאובחנים במצב בינוני, 1,331 במצב קל ו-41 החלימו. טרם הוחלט על מסגרת הטיפול עבור 388 בני אדם

זמן צפייה: 00:33

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-1,442 בני אדם - עלייה של 204 מקרים משעות הבוקר. בין הנדבקים, 29 במצב קשה, 40 במצב בינוני, 1,331 במצב קל ו-41 החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם. עבור 388 מהחולים טרם התקבלה ההחלטה בנוגע למסגרת שבה יטופלו.

בתוך כך, בית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים דיווח כי רופא ילדים אובחן כחולה בנגיף, וכי אנשי צוות ושני ילדים שבאו עימו במגע הוכנסו לבידוד. מבית החולים נמסר כי הרופא נדבק, ככל הנראה, לאחר שבא במגע עם חולה קורונה שהגיע למרפאה של קופת חולים שבה הוא עובד במקביל לעבודתו בבית החולים. "הרופא ואנשי הצוות חשים בטוב - המחלקה ממשיכה לתפקד באופן מלא, עם צוות חלקי", הוסיפו.

לכתבות נוספות בנושא >>

"יש לעצור הפעילות": 10 עובדות בביהמ"ש השלום בב"ש חלו בקורונה

מוכרחים להמשיך לשדר: כך נראים שידורי חדשות 13 בצל הקורונה

"לסייע במלחמה בקורונה": חברת היי-טק ייבאה 66 אלף מטושים

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

במקביל, משרד התחבורה ומשרד החוץ הודיעו על מבצע חילוץ ישראלים מרחבי העולם והבאתם חזרה לארץ ממוקדי התפשטות הווירוס. כידוע, במספר יעדים בעולם, שדות התעופה נסגרו או צמצמו את פעילות המטוסים - מה שהוביל לכך שישראלים רבים מצאו את עצמם תקועים בלי יכולת לחזור לישראל.

בשל כך ובתום דיונים בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לבין המל"ל, משרד החוץ ורשות שדות התעופה, הוחלט על הוצאת טיסות לחילוץ הישראלים. "מדובר בטיסות יקרות מאחר והמטוסים טסים כיוון אחד ריקים ולא פעם גם חוזרים בתפוסה חלקית. לכן, ובכדי שמחירי הטיסות לא יהיו מופקעים, סוכם על השתתפות של המדינה בכ-30% מעלות הטיסות כדי להקל על האזרחים השבים ארצה בתקופה מורכבת זו", לשון ההודעה.

ישראלים נוחתם בנתב''ג
ישראלים נוחתם בנתב''ג | צילום: סיוון פרג'

ישראלים שעדיין מצויים בחו"ל צריכים להירשם לטיסות דרך נציגויות ישראל בחו"ל. סמוטריץ': "האתוס הציוני מושתת על הערבות ההדדית ועל מחויבותה של המדינה לעשות הכול כדי לא להשאיר אף אזרח מאחור. אנחנו לוקחים אחריות על אזרחי ישראל ומחזירים אותם הביתה. אזרחי ישראל, בואו הביתה".