"לסייע במלחמה בקורונה": חברת היי-טק ייבאה 66 אלף מטושים

בשל המחסור החמור במטושים שבודקים את ההידבקות בנגיף, החברה הישראלית MyHeritage הפועלת בתחום הגנאלוגיה והגנטיקה, הביאה ארצה עשרות אלפי מקלות בדיקה. "שמחים לתרום למאמץ הכללי"

זמן צפייה: 02:57

מגפת הקורונה: בשל הצורך הדחוף בבדיקות לגילוי נגיף הקורונה, חברת ההיי-טק MyHeritage התגייסה ותרמה למשרד הבריאות עשרות אלפי מטושים. MyHeritage, הפועלת בתחום הגנאלוגיה והגנטיקה, הצליחה להביא היום (שני) 66 אלף מקלות בדיקה - רכיב מרכזי שהיה חסר לצורך ביצוע נרחב של בדיקות לגילוי הקורונה בקרב אזרחי ישראל.

"לפני כשבוע הבנו בחברה שהמטוש שלנו לבדיקת די.אן.איי יכול לשמש גם לדגימה של קורונה", הסביר הפרופסור יניב ארליך, המדען הראשי של חברת MyHeritage. "ראינו שאפשר לבדוק עם המטוש בעומק הלוע - בדיוק היכן שנמצא וירוס הקורונה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מוכרחים להמשיך לשדר: כך נראים שידורי חדשות 13 בצל הקורונה

הדבקת הפג בביה"ח: בגלל סטודנטית שחלתה בקורונה ועבדה בפגייה

מיליוני חולים, מחסור בציוד רפואי: דוח המבקר על היערכות למגפה

מטושים שהובאו ע''י חברת MyHeritage
מטושים שהובאו ע''י חברת MyHeritage | צילום: MyHeritage

כששמעו אנשי החברה שבישראל לא נותרו הרבה מטושים, הם ביררו עם הספק שמספק להם את מלאי המקלות, וגילו שיש ברשותו מלאי חרום של כ-66 אלף מטושים. "החלטנו להטיס אותם ארצה ולתרום למדינה", הוסיף ארליך. "את המבצע עשינו יחד עם משרד הבריאות וגורמים במערכת הביטחון - ואנחנו שמחים לתרום למאמץ הכללי".

בתום המבצע, כתב מנכ"ל ומייסד החברה לעובדים כי "אנו רוצים לסייע לעולם במלחמה בווירוס הקורונה. אני מקווה שכולכם תהיו גאים לראות את MyHeritage תורמת תרומה משמעותית למאבק במגפה".

מטושים שהובאו ע''י חברת MyHeritage
מטושים שהובאו ע''י חברת MyHeritage | צילום: MyHeritage

בדיקת הקורונה מחולקת לשלושה שלבים: שלב איסוף הדגימה - שם זקוקים למטושים ומבחנות. השלב הבא הוא תהליך ה-PCR, שבו בעצם הדגימה נבדקת. לאחר מכן נעשה מיצוי של ה-RNA מתוך תוצרי השלב הקודם. כאמור, המחסור הגדול ביותר בישראל כרגע הוא במטושים ומבחנות לאיסוף הדגימות.

בשבוע שעבר פורסם כי המוסד הביא לישראל 100 אלף ערכות לבדיקת קורונה, אולם - בכירים במשרד הבריאות טענו כי "הציוד שהובא - לא נכון. לא בדיוק מה שהיינו צריכים".

מטושים שהובאו ע''י חברת MyHeritage
מטושים שהובאו ע''י חברת MyHeritage | צילום: MyHeritage