גמזו וגרוטו: לא לסגור את מקומות העבודה, מספיק לצמצם ב-50%

בכירי משרד הבריאות התנגדו בקבינט הקורונה להחמיר את ההגבלות על כל המשק - אולם נתניהו ממשיך להתעקש על סגר מלא. הכלכלנית הראשית באוצר התריעה: "סגר שאורכו חודש יעלה כ-50 מיליארד שקלים"

זמן צפייה: 03:51

פרויקטור הקורונה הפרופסור רוני גמזו והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, הביעו הערב (רביעי) את התנגדותם להחמרת ההגבלות במשק, ובדיון בקבינט הקורונה טענו כי לא נדרשת סגירה מלאה של מקומות העבודה, אלא יש להסתפק בצמצום של 50%. לא זו בלבד, גרוטו עצמו אמר כי לדעתו אפשר להסתפק בסגירה מצומצת אף יותר.

ולמרות עמדתם של השניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש על מתווה של סגר מלא - זאת ככל הנראה על רקע הניסיון להגיע לאיזון פוליטי בין הגבלת התפילות וההפגנות. "המצב קשה וצריכים לקבל את ההחלטות - שהן קשות", אמר נתניהו בהצהרה שהוציא בין הישיבות. "אני כראש הממשלה מחויב להגן על החיים שלכם. צריך להבין שיש פה סכנה לחיים".

בתוך כך, הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג, התריעה בדיון כי "סגר שאורכו חודש יעלה כ-50 מיליארד שקלים". טענת הנגד של השרים היא שהיציאה לעבודה מספקת תירוצים למי שמפר את הסגר, ורק השבתה רחבה תאפשר לקיים אכיפה אפקטיבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בסודאן: סיכוי גדול לנרמול יחסים עם ישראל "בקרוב מאוד"

רה"מ: דורש סגר כללי נרחב והידוק משמעותי בהגבלות באופן מיידי

השגריר פרידמן: "ייקח כ-7 שנים עד שהאמירויות יקבלו מטוס F-35"

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, בשעה זו מתכנס קבינט הקורונה ודן באפשרות להחמיר את ההגבלות והסגר, זאת לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים, שבימים האחרונים שוברים שיאים שליליים. בין היתר, דנים השרים באופציה לאפשר קיום תפילות והפגנות בשטחים פתוחים, בקפסולות של 20 משתתפים - ובמרחק של עד אלף מטר מהבית.

השרים דנים גם על סגירת מקומות עבודה שאינם חיוניים, סגירת כל השווקים ובתי העסק וצמצום התחבורה הציבורית לקווים חיוניים בלבד. כמו כן, הקבינט בוחן אופציה להקמת מערך חקירות אפידמיולוגיות עצמאיות במקומות העבודה, בהשתתפות כספית של משרד האוצר - וללא קשר למערך הממשלתי של משרד הבריאות.

פרופ' גמזו, פרופ' גרוטו
פרופ' גמזו, פרופ' גרוטו | צילום: ערוץ הכנסת

בדיון, פרץ עימות בין שר החוץ גבי אשכנזי לשרת התחבורה מירי רגב באשר למחיר הכבד של סגר כללי. "אני שומע מאנשי הרפואה שהם מתנגדים לסגר", אמר אשכנזי, "כך שאני רוצה להבין למה גוזרים גזירת מוות על העסקים".

אז, ניסתה רגב להתפרץ לדבריו, ובתגובה השיב לה אשכנזי, בעודו מרים את הטון, "מירי - אל תפריעי לי. אני דואג לכלל הציבור. מה שאת קוראת 'יהודים וישראלים', אני קורא לזה מדינה יהודית ודמוקרטית".