400 רשתות קראו למרד: "מסחר לא מידבק, נערכים לפתיחה עוד שבוע"

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, הכוללת 18 אלף חנויות, קראה להקל בהגבלות הסגר והודיעה כי בערים שאינן אדומות החנויות ייפתחו ב-18 באוקטובר. "לא נוכל לעמוד במתווה היציאה הקיצוני"

זמן צפייה: 01:46

התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה, שכוללת 18 אלף חנויות, קראה הבוקר (ראשון) למרד במגזר העסקי והודיעה לממשלה כי היא מתכוונת לפתוח את כל רשתות השיווק והחנויות בערים שאינן אדומות בתאריך 18 באוקטובר. לטענת ההתאגדות, "מסחר לא מידבק - לכן הגיע הזמן לפתוח".

עוד נכתב בהודעת ההתאגדות כי "לא נוכל לעמוד במתווה היציאה הקיצוני של משרד הבריאות. משרד הבריאות החליט לא לספור את המגזר העסקי. משרד הבריאות לא מבין מה שכל העולם כבר מבין, הדרך לנצח את הקורונה לא יכולה לעבור בווידוא הריגה של המגזר העסקי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

887 נדבקים חדשים אתמול; 7.3% מהבדיקות חיוביות

מדינה במחאה: עצורים בעימותים עם שוטרים בתל אביב ובירושלים

"למה אתה כל כך כועס?": ברוך קרא פגש את הגולש שקילל אותו ברשת

קורונה במחנה יהודה בירושלים
קורונה במחנה יהודה בירושלים | צילום: רויטרס

מקבוצת "ביג" נמסר כי תוכנית משרד הבריאות לפתיחת מסחר במרחב הפתוח ובערים ירוקות רק בעוד כחודש וחצי הינה בגדר "הזייה וניתוק מהמצב הכלכלי ומהמחנק הנוראי שבהם מצויים העסקים". לכן, הקבוצה לא תתנגד לפתיחת חנויות, לכל עסק שיבחר לפתוח את החנות במרכזי ביג שנמצאים במרחב הפתוח, בערים ירוקות בלבד וזאת תוך הקפדה יתרה על כללי התו הסגול.

"אנו מצפים שכפי שהיה בסגר הראשון, קבינט הקורונה והממשלה יקבלו החלטה מושכלת לשחרור המסחר ברחובות ובמרחב הפתוח כחלק מהצעדים הראשונים לשחרור מהסגר החונק", נמסר מ"ביג". "לחליפין שממשלת ישראל תעביר לכל העסקים כיסוי מלא ומיידי לכל הנזק הכלכלי שהיא גורמת. מנסיוננו זה כנראה לא הולך לקרות וגם כלכלית אין שום הגיון לתת סיבסוד במקום שהשוק יעשה את העבודה לבד. לכן אנו נתמוך תמיכה מלאה בפתיחה".

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בהקלות בסגר החל מיום ראשון הבא. זאת, בהנחה שתימשך מגמת הירידה הנצפית בימים האחרונים. תחילה צפויה להיפתח מערכת החינוך בגיל הרך ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל. ככל הנראה ייפתח גם נמל התעופה בן גורון, וכן צפויות הקלות ביחס להפגנות, כך שניתן יהיה להפגין מעבר לטווח הקילומטר.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 887 ישראלים נמצאו אתמול חיוביים לקורונה, זאת לאחר שבוצעו 13,387 בדיקות ביממה, ו-7.3% מהם התקבלו כחיוביות - מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר שנמדד מאז תחילת הסגר. סך הכל, ישנם 290,003 נדבקים מאז פרוץ המגפה.

עוד עולה מהנתונים כי 825 חולים במצב קשה, מהם 214 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,941. 300 חולים מאושפזים במצב בינוני. 2,071 אנשי צוות בריאות נמצאים בבידוד, מהם 193 רופאים ורופאות ו-568 אחים ואחיות. הערים שמובילים את נתוני התחלואה הם: ירושלים עם 40,248 מאומתים, לאחר מכן בני ברק עם 23,519 ואחריה מודיעין עילית עם 9,978 חיוביים.