887 נדבקים חדשים אתמול; 7.3% מהבדיקות חיוביות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור התוצאות החיוביות ממשיך לרדת. מספר החולים הקשים עומד על 825, מהם 214 מונשמים. 300 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-1,941

זמן צפייה: 00:24

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 887 ישראלים נמצאו אתמול חיוביים לקורונה, זאת לאחר שבוצעו 13,387 בדיקות ביממה, ו-7.3% מהם התקבלו כחיוביות - מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר שנמדד מאז תחילת הסגר. סך הכל, ישנם 290,003 נדבקים מאז פרוץ המגפה.

עוד עולה מהנתונים כי 825 חולים במצב קשה, מהם 214 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,941. 300 חולים מאושפזים במצב בינוני. 2,071 אנשי צוות בריאות נמצאים בבידוד, מהם 193 רופאים ורופאות ו-568 אחים ואחיות. הערים שמובילים את נתוני התחלואה הם: ירושלים עם 40,248 מאומתים, לאחר מכן בני ברק עם 23,519 ואחריה מודיעין עילית עם 9,978 חיוביים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אנשי רפואה עם מיגון נדבקו מחולים שחוברו למכשירי סיוע נשימתי

חיסול בקריית אתא: גבר כבן 30 נורה למוות ברכבו

מדינה במחאה: מפגינים נעצרו בעימותים עם שוטרים בת"א ובי-ם

מחלקת קורונה בחניון של רמבם
מחלקת קורונה בחניון של רמבם | צילום: צילום מסך

אמש פורסם לראשונה כי אנשי צוות רפואי עם ציוד מיגון מלא נדבקו מחולי קורונה שחוברו למכשירי סיוע נשימתי לא פולשני. בבית החולים הדסה בירושלים נדבקו ארבעה אנשי צוות לאחר שביצעו החייאה בחולה צעירה. מכך עולה כי מיגון הצוותים הרפואיים נגד קורונה לא מספקים הגנה מלאה במקרים של החייאה או הנשמה באמצעים לא פולשניים. כל המקרים הובאו לידיעת משרד הבריאות ונמצאים כעת בבדיקה.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי קבוצת אנשי מקצוע הציגה לממשלה אפשרויות טכניות להגדיל תוך שבועות את מספר הבדיקות בישראל למאות אלפים כחלק מאסטרטגיית היציאה. ייתכן שתהיה ירידה ברגישות הבדיקה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא צפוי לתמוך בהקלות החל מיום ראשון הבא (18.10) זאת, במידה ותימשך מגמת הירידה בתחלואה. תחילה צפויה להיפתח מערכת החינוך בגיל הרך ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל. ככל הנראה ייפתח גם נמל התעופה בן גורון, וכן צפויות הקלות ביחס להפגנות, כך שניתן יהיה להפגין מעבר לטווח הקילומטר.

סגר בתל אביב
סגר בתל אביב | צילום: רויטרס

בד בבד, צה"ל אמור להתחיל להפעיל היום בית חולים לאזרחים - לראשונה בתולדות המדינה, הודות לשיתוף פעולה בין משרד הביטחון למשרד הבריאות. במסגרת זו יוקמו שתי מחלקות קורונה בבית החולים רמב"ם, ובהן יעבדו מאות אנשי רפואה צבאיים. בשל הסטת כוח האדם לטיפול באזרחים - הטיפול הרפואי שיינתן לחיילים צפוי להינזק.