נתניהו לסוחרים: "תחזיקו מעמד - עוד כמה ימים תוכלו לפתוח"

ראש הממשלה פנה לבעלי העסקים והתייחס להחלטה שלא לאפשר את פתיחת המסחר ביום ראשון הקרוב: "לא רוצים שהתחלואה תעלה ונצטרך להטיל שוב מגבלות – נעזור לכם לשקם את העסקים"

זמן צפייה: 01:03

ברקע החלטת קבינט הקורונה שלא להקדים את פתיחת המסחר ליום ראשון הקרוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שישי) לבעלי העסקים, ובסרטון שפרסם ביקש מהם "להחזיק מעמד" רק עוד ימים בודדים.

בדבריו פתח ואמר: "לכל חבריי הסוחרים, אני יודע כמה קשה. אני מבקש מכם לשתף פעולה עוד כמה ימים. אנחנו התחייבנו לפתוח ביום ראשון הבא, אולי לפני אם התחלואה תרד, וזו הבעיה העיקרית - התחלואה מזנקת בכל העולם. הצלחנו בכוחות משותפים להוריד אותה - ואנחנו לא רוצים שהיא תעלה בחזרה ואז נצטרך להטיל שוב מגבלות".

"אני אעזור לכם בכל דרך", הבטיח נתניהו. "עזרנו לכם כלכלית, נעזור לכם בעוד אמצעים. תחזיקו מעמד, עוד כמה ימים תוכלו לפתוח ובעזרת השם נתגבר יחד על התחלואה ויחד על הקורונה. נעזור לכם לשקם את העסקים שלכם. אתם חשובים לי, אני שומע אתכם, אני מבין אתכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארבעה ימים לבחירות בארה"ב: מה הם תרחישי האימה של כל מתמודד?

מערך הסייבר הלאומי: הפסקות החשמל הלילה אינן מתקפת סייבר

צימרים ובתי כנסת ייפתחו בראשון – חנויות הרחוב יישארו סגורות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט הודיע. כי החל מיום ראשון הקרוב, ובאופן הדרגתי עד ליום שלישי, גם תלמידי החינוך המיוחד ישובו ליום לימודים מלא יחד עם הכיתות הנמוכות במערכת החינוך, שצפויה לשוב לפעילות חלקית גם כן.

בד בבד, ועדת השרים לאזור מוגבל קיבלה את המלצת משרד הבריאות להאריך את ההכרזה על אזור מוגבל במג'דל שאמס עד ליום חמישי בערב. בשל כך, כיתות א'-ד' לא ייפתחו ואילו מסגרות הגיל הרך ימשיכו לפעול כרגיל.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, הלילה קבינט הקורונה הכריע על דחיית פתיחת העסקים הקטנים עד ל-8 בנובמבר. החלטה זו באה בניגוד לדעת השרים ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין, כאשר שר האוצר דרש לפתוח את החנויות כבר ביום ראשון הקרוב, ואילו שר הבריאות התעקש לשמור על התאריך שנקבע במתווה המקורי, 15 בנובמבר. בינתיים הוחלט לדון בנושא בשנית אם וכאשר נתוני התחלואה ירדו אל מתחת ל-500 נדבקים ביום.

בתחילת השבוע הבא ייפתחו גם המספרות ומכוני היופי, שישובו לפעילות במתכונת של לקוח אחד על כל מטפל, ואילו בתי הכנסת - שעל פי המתווה המקורי היו אמורים להיפתח רק בעוד כשבועיים, ייפתחו גם כן ביום ראשון עם הגבלה של עד עשרה מתפללים במבנה סגור ו-20 בני אדם בשטח פתוח. עוד החליטו השרים הלילה להקדים את חידוש הפעילות בצימרים ובחדרי האירוח כבר ליום ראשון הקרוב, זאת תחת מתווה מותאם למשפחות גרעיניות, וללא שימוש בחדרי האוכל או הבריכות.

במהלך ההצבעה על הצעד הבא במתווה היציאה מהסגר נרשם עימות בין כ"ץ לאדלשטיין. שר האוצר, שהתנגד לדחיית פתיחת המסחר, הטיח בשר הבריאות כי הוא זה שאחראי להורדתם של כ-80 אלף ישראלים מתחת לקו העוני. שני השרים הצביעו נגד ההחלטות - אחת מהן קובעת כי הקניונים והשווקים יחדשו את פעילותם רק ביום ראשון או שלישי בעוד כשבועיים.