ארבעה ימים לבחירות בארה"ב: מה הם תרחישי האימה של כל מתמודד?

טראמפ וביידן חוששים שניהם מהפסד בבחירות - אך כל אחד מודאג ממצב אחר: בעוד שביידן לא יכול להפסיד את פנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן, טראמפ לא יכול לאבד את פלורידה. הסיכוי לתרחישים: נמוך

זמן צפייה: 01:41

למועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ וג'ו ביידן, יש את אותו הסיוט - להפסיד בבחירות. עם זאת, תרחישי האימה של שני המועמדים, נראים שונים כשמסתכלים על מפת ארצות הברית. ביידן לדוגמא יכול לנצח באחת המדינות הכחולות שאיבדה המועמדת של המפלגה הדמוקרטית בבחירות הקודמות, הילרי קלינטון - ויסקונסין, ולהפסיד את פנסילבניה ומישיגן בדיוק כמוה.

כחלק מהסיוט הוא לא יפלס דרך בדרום, לא בג'ורג'יה, ולא בפלורידה או בקרוליינה, שגם הן אדומות. גם אם יביא הישג כלשהו כמו אריזונה, הוא עדיין יפסיד בבחירות. עם זאת, על פי הסקרים, הסבירות לתרחיש זה נמוכה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: הבית הלבן הודיע לקונגרס על מכירת 50 מטוסי F-35

פרסום ראשון: המדינות האדומות החדשות שחזרה מהן תחייב בידוד

בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הסיוט של טראמפ, כאמור שונה, אך גם גדול יותר. כנשיא הוא אמור להיות הפייבוריט לניצחון, ולהיזרק מהבית הלבן אחרי כהונה אחת זה אירוע נדיר. בסיוט שלו, הוא אולי מצליח להחזיק באחת המדינות הכחולות, אולי אפילו פנסילבניה, אבל ביידן מחולל מהפך, ומנצח במדינות כמו צפון קרוליינה, ג'ורג'יה, אריזונה ואולי אפילו טקסס. אך גם במקרה הזה, הסבירות לתרחיש נמוכה.

שני התרחישים קיצוניים, אבל הם מצביעים על חולשות. ביידן חייב לשמור על שתיים מתוך שלוש המדינות הכחולות שבצפון מזרח המדינה - פנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן, בעוד טראמפ לא יכול לאבד את פלורידה בדרום. הסיוט של האחד הוא החלום של האחר.