פרסום ראשון: המדינות האדומות החדשות שחזרה מהן תחייב בידוד

בשבוע הבא צפויות להתעדכן התקנות כך שמי שישוב מסרביה, ליטא, גרמניה ואיטליה - יחויב להיכנס לבידוד. בכירים במערכת הבריאות טוענים כי המדינות הללו היו צריכות להיכנס לרשימה כבר מזמן

זמן צפייה: 01:10

בשבוע הבא הממשלה צפויה לעדכן את רשימת המדינות האדומות ולהוסיף אליה את סרביה, ליטא, גרמניה ואיטליה - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. עם זאת, גורם בכיר במערכת הבריאות תהה: "מדוע זה קורה רק עכשיו?".

לדברי הבכיר, בגרמניה ואיטליה ניתן היה לראות את ההתפרצות מתפתחת במשך שבועות, וההחלטה על עדכון רשימת המדינות האדומות אינה מספיק מהירה בהתאם להתפתחויות בשטח. התשובה לכך הינה בירוקרטית - כחלק מהתקנות ניתן לעדכן את רשימת המדינות האדומות רק כל שבועיים, ולכן המהלך יתבצע רק בשבוע הבא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: אם התחלואה תעלה באחת הערים – אמליץ לכתר אותה

מקרון נאם אחרי הפיגוע בניס: "צרפת תחת מתקפה"

בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

לאחר הפרסום, משרד הבריאות אישר כי איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה ייכנסו לרשימת המדינות האדומות. מנגד, וייאטנאם תיכנס לרשימת המדינות הירוקות. נוסעים שנכנסים ממדינות ירוקות אינם מחוייבים בבידוד.

בתוך כך, בצל התפשטות הגל השני של הקורונה באירופה והעלייה הגדולה במניין הנדבקים בנגיף בצרפת ובגרמניה, שתי המדינות הכריזו אתמול על סגר חלקי, זאת כמה שבועות לאחר שכבר יצאו מהסגר הראשון. עם זאת, הפעם מדובר, כאמור, בסגר חלקי כך שבתי הספר - בשתי המדינות, יישארו פתוחים.

"יש צורך בצעדים חדשים כדי לבלום את הנגיף", אמר עמנואל מקרון, נשיא צרפת, שם התגלו ביממה האחרונה יותר מ-36 אלף נשאי קורונה חדשים. "הוא נפוץ מהר יותר משצפינו, לא התמודדנו איתו בצורה טובה כפי שהיינו צריכים. כל צרפת עכשיו בכוננות גבוהה", הוסיף.

ברלין בימי קורונה
ברלין בימי קורונה | צילום: רויטרס

הנשיא הבהיר כי אם לא יינקטו "צעדים דרסטיים", כהגדרתו - "הרופאים לא יוכלו לעמוד בעומס". לכן, החל מיום שישי ועד תחילת דצמבר, תיאסר תנועה בין אזורים בצרפת, הברים והמסעדות ייסגרו ואילו הלימודים באוניברסיטאות יועברו למתכונת של למידה מרחוק.

בינתיים בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל סיפרה כי "הנגיף מתפשט במהירות גבוהה במיוחד, ואנחנו עדים לצמיחה אקספוננציאלית". שם, מספר המאושפזים בטיפול נמרץ הכפיל את עצמו בעשרה ימים - מה שמלחיץ את מקבלי ההחלטות. "אנחנו יכולים להתמודד עם המספרים כרגע, אבל אם זה ימשיך כך - נגיע לקצה היכולת שלנו בשבועות הקרובים", הזהירה מרקל.

כך, החל מיום שני, ובשלב זה למשך כשבועיים בלבד, מפגשים פרטיים יוגבלו לעשרה אנשים, משני בתים שונים. כמו כן, בתי הקולנוע, התיאטראות הברים והמסעדות ייסגרו, ואילו בתי המלון יישארו פתוחים עבור צרכים חיוניים בלבד. "העדיפות שלנו היא לשמר את הכלכלה ככל האפשר".