נתניהו: אם התחלואה תעלה באחת הערים - אמליץ לכתר אותה

רה"מ נשא דברים לפני התחדשות הדיונים בקבינט, שבהם יידרשו השרים להכריע על הצעדים הבאים ליציאה מהסגר. "עושים כל מאמץ לפתיחה זהירה של העסקים, נבדוק את מתווה החינוך בשבועיים הקרובים"

זמן צפייה: 10:13

לקראת התכנסות קבינט הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) להקלות עליהן מנסים להכריע. ראש הממשלה ציין כי אם התחלואה באחת הערים תתחיל לעלות שוב, הוא ימליץ לכתר אותה - לא משנה באיזה מגזר. "יכול להיות שנשים מגבלות על עיר כתומה, כדי למנוע ממנה להפוך להיות אדומה", אמר.

"היציאה מהסגר לא אומרת שהקורונה מאחורינו - היא ממש לא. מצבנו השתפר אבל הוא מאוד שברירי ואסור להיכנס לשאננות. עד שנביא את החיסון - הקורונה כאן", המשיך נתניהו. "קיבלנו החלטה לגבי פתיחה זהירה של מערכת החינוך, ייתכן שנמציא מתווה משופר. התקציב לא יהיה המכשול כאן. במקביל, אנחנו עושים כל מאמץ לפתיחה זהירה של העסקים".

יש לציין כי נתניהו התבלבל בתחילת דבריו, ואמר כי על פי המתווה לפתיחת הלימודים שנקבע, התלמידים יילכו לבתי הספר "שבוע-שבוע", אולם לאחר מכן הוא תיקן את עצמו, ואמר כי "התלמידים ילמדו ארבעה ימים", כפי שהמתווה שפורסם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

נתניהו בטקס לזכר רבין: "יש היום הסתה מפורשת לרצח ר"מ"

מקרון נאם אחרי הפיגוע בניס: "צרפת תחת מתקפה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

לדברי נתניהו, המדינה פועלת בשלושה צירים כדי להשיג חיסונים נגד הקורונה - ייצור עצמי, מגעים של משרד הבריאות עם חברות התרופות בעולם ובאמצעות מדינות אחרות. עם זאת, ראש הממשלה הדגיש: "כל היכולת שלנו לצאת מהמחלה תלויה בשיתוף פעולה של אזרחי ישראל".

בדיוני הקבינט יידרשו השרים להכריע במחלוקת שבין השרים ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין, באשר לפתיחת המסחר. כזכור, אתמול ביקש אדלשטיין לדחות את פתיחת המסחר בשבועיים, אולם כ"ץ התנגד ודרש שהעסקים ייפתחו כבר בשבוע הבא.

מוקדם יותר היום דן קבינט הקורונה בשלב הבא של מתווה היציאה מהסגר, זאת לאור נתוני התחלואה הנמוכים שנרשמו בישראל בימים האחרונים. תחילה אישרו השרים ליישם את מתווה החזרה ללימודים של שר החינוך יואב גלנט - שכבר אושר בעבר, ולא את זה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו התלבט אמש.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בפתח הישיבה קרא נתניהולרתום את אמצעי ההסברה והשלטון המקומי, והוסיף: "אנחנו צריכים למצוא מסכה יותר נוחה - נהיה עם זה לפחות שנה. הבקשה מהציבור צריכה להיות קלה לביצוע, כך שיש להשקיע כסף בתכנון מסכות שיותר קל לעטות". בד בבד, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום ב-60 ימים נוספים, עד ה-3 בינואר 2021. ההחלטה תיכנס לתוקפה עם אישורה בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

כמו כן, ראש הממשלה ביקש לדחות את השלב הבא של ההקלות ביומיים, ולהכניס אותו לתוקף ביום שלישי ולא ביום ראשון. לדבריו, קשה לעקוב אחרי הנתונים במהלך סופי השבוע כדי לוודא שאנחנו אכן עומדים בקריטריונים למעבר משלב לשלב. אם כך, בין השלב הקרוב לשלב הבא יעברו 16 ימים במקום 14 - מה שיגרום לדחייה נוספת של לוח הזמנים בתוכנית היציאה.