צימרים ובתי כנסת ייפתחו בראשון – חנויות הרחוב יישארו סגורות

קבינט הקורונה הכריע כי המסחר ישוב לפעילות בעוד שבוע, כפוף למצב התחלואה. כ"ץ, שדרש לפתוח מייד, ואדלשטיין, שהתנגד להקדמת הפתיחה – הצביעו נגד. עוד ייפתחו ביום א': מספרות ומכוני יופי

זמן צפייה: 01:08

בתום דיון בן 4 שעות קבינט הקורונה הכריע הלילה (שישי) על דחיית פתיחת העסקים הקטנים עד ל-8 בנובמבר. החלטה זו באה בניגוד לדעת השרים ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין, כאשר שר האוצר דרש לפתוח את החנויות כבר ביום ראשון הקרוב, ואילו שר הבריאות התעקש לשמור על התאריך שנקבע במתווה המקורי, 15 בנובמבר. בינתיים הוחלט לדון בנושא בשנית אם וכאשר נתוני התחלואה ירדו אל מתחת ל-500 נדבקים ביום.

בתחילת השבוע הבא ייפתחו גם המספרות ומכוני היופי, שישובו לפעילות במתכונת של לקוח אחד על כל מטפל, ואילו בתי הכנסת - שעל פי המתווה המקורי היו אמורים להיפתח רק בעוד כשבועיים, ייפתחו גם כן ביום ראשון עם הגבלה של עד עשרה מתפללים במבנה סגור ו-20 בני אדם בשטח פתוח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד מיוחד: כך נראתה חקירתו של יגאל עמיר – ימים אחרי הרצח

פרסום ראשון: המדינות האדומות החדשות שחזרה מהן תחייב בידוד

חשד לרצח בירושלים: גבר כבן 40 נדקר למוות

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

עוד החליטו השרים הלילה להקדים את חידוש הפעילות בצימרים ובחדרי האירוח כבר ליום ראשון הקרוב, זאת תחת מתווה מותאם למשפחות גרעיניות, וללא שימוש בחדרי האוכל או הבריכות. "אני שמחה מאוד על החלטת הקבינט", מסרה שרת התיירות אורית פרקש הכהן, והוסיפה: "צאו ותהנו ובכך גם תסייעו לענף התיירות הכפרית, רק על כולנו האחריות לשמור על הכללים ועל הבריאות של כולנו".

במהלך ההצבעה על הצעד הבא במתווה היציאה מהסגר נרשם עימות בין כ"ץ לאדלשטיין. שר האוצר, שהתנגד לדחיית פתיחת המסחר, הטיח בשר הבריאות כי הוא זה שאחראי להורדתם של כ-80 אלף ישראלים מתחת לקו העוני. שני השרים הצביעו נגד ההחלטות - אחת מהן קובעת כי הקניונים והשווקים יחדשו את פעילותם רק ביום ראשון או שלישי בעוד כשבועיים.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

הלילה אישרו השרים להקים צוות מיוחד שיבחן שינויים במתווה הלימודים, זאת, כזכור, בהמשך לכך שמוקדם יותר אתמול אושר מתווה החזרה לבתי הספר. החל מיום ראשון כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע במוסדות החינוך, כאשר למנהלי בתי הספר תינתן הסמכות להחליט על יום לימודים נוספים. כיתות ה'-ו' ימשיכו לפי שעה בלמידה מרחוק. על כל התלמידים, מכיתה א' ומעלה, לעטות מסכות לאורך השיעורים וההפסקות.

בכיתות א'-ב' ילמדו בקבוצות קבועות ונפרדות של עד מחצית מכמות התלמידים בכיתה המקורית. בכיתות ג'-ד' ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בכיתה. לא יתאפשר מעבר של תלמידים בין קבוצות. בינתיים, בצהרונים יוכלו לשהות עד 28 ילדים, משלוש קפסולות שונות. מורה יוכל ללמד עד שלוש קבוצות של תלמידים, ובהסעות תתבצע הפרדה, כך שבין תלמיד לתלמיד תישאר שורה ריקה. אוכלוסיות ייחודיות, בהן החינוך המיוחד, נוער בסיכון, תלמידים בכפרי הנוער וכדומה יקבלו מענה ייחודי להמשך קיום המסגרת ללא תלות בשיטת ההפעלה.