"גזר דין מוות": המדינה דורשת מעסקים להשיב את המקדמות שקיבלו

רשות המסים שלחה מכתבים לבתי עסק רבים ודרשה להחזיר את הכספים ששולמו להם תוך 90 יום, והודיעה בין היתר כי לפי הבדיקה שנעשתה, הסכומים שקיבלו מכסים את כל שנת 2020. "עסקים מדממים למוות"

זמן צפייה: 06:01

עשרות בתי עסק קיבלו היום (שלישי) מכתבים מרשות המסים ובהם דרישה להשבת המקדמות ששולמו להם על חשבון מענקי ההוצאות הקבועות של חודשים מאי-אוגוסט, תוך 90 יום בתוספת הפרשי הצמדה. מדובר על סכומים שנעים בין אלפי שקלים למאות אלפי שקלים.

בין היתר, כתבה רשות המסים כי בתום הבדיקה שנעשתה נמצא שהסכומים שכבר שולמו לעסקים מכסים את כל שנת 2020. בשל כך, הם אינם זכאים לתשלום הנוסף, שכבר קיבלו. עשרות מכתבים כבר נשלחו כאמור, ובסך הכול צפויים להישלח כמה מאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"האם היוהרה גרמה לכישלון בטיפול במגפה?": התבטאויותיו של אש

אחיו של בן ה-9 שנדרס למוות: "לפני שבוע חגגנו לו יום הולדת"

פרופ' נחמן אש ימונה לפרויקוטר הקורונה במקום רוני גמזו

בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה
בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה

"עסקים מדממים למוות, לדרוש מהם להחזיר עשרות אלפי שקלים רטרואקטיבית עקב הנחיה שלא פורסמה בשום מקום, ולא ניתנה הנחיה לבעלי המקצוע, זה גזר דין מוות לעסקים", אמרה רויטל סיטון בן ארי, סגנית נשיא לשכת יועצי המס. "האם כוונת המחוקק הייתה לפצות על הוצאות קבועות בלבד, או לעזור לעסקים לשרוד את התקופה הנוראית הזו?".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "כפי שנעשה ביחס לתקופת מענקי מארס-אפריל, הרשות ממשיכה לשלוח מכתבי החלטה בתיקים שבהם הסתיים הטיפול ובהם גם מקרים שבהם נדרש החזר מקדמות ששולמו ביתר או החזר עבור מקדמות ששולמו בגין בקשות שנדחו בשל אי עמידה בתנאי הזכאות שנקבעו בחוק. על כל החלטה שכזו קיימת זכות להגיש השגה וערעור. יובהר כי מתוך 215 אלף הבקשות שהוגשו עד היום למענקי הוצאות קבועות, התקבלה החלטה לדחות את הבקשה בכ- 5% מהמקרים בלבד".

שירות התעסוקה הלשכה למבוגרים
שירות התעסוקה הלשכה למבוגרים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד האוצר הוסיף תיקון לטיוטת ההסכם עם המוסד לביטוח לאומי, לפיו גם בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם בעקבות המשבר הכלכלי יהיו זכאים למענק על שהותם באבטלה ממושכת. כך, כ-23 אלף בני אדם יקבלו באופן חד פעמי מענק בסך 2,000 שקלים. למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, החל מ-1 במארס ועד 17 באוקטובר.

שר האוצר ישראל כ''ץ וח''כ אופיר כץ | צילום: חדשות 13

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר כי "נמשיך לעשות ככל שיידרש כדי לסייע לעצמאים שכירים ובעלי עסקים על מנת שיוכלו לעבור את תקופה זו". כמוהו, גם מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ אופיר כץ, שבירך על ההחלטה שבה היה שותף, ואמר: "זו חובתנו לדאוג למבוגרים בחברה הישראלית ולחזק את אלו. מענק חשוב שיעזור ויסייע לאזרחים בתקופה מורכבת זו".