פרופ' נחמן אש ימונה לפרויקטור הקורונה במקום רוני גמזו

ראש הממשלה ושר הבריאות סיכמו כי לשעבר קצין רפואה ראשי יהיה ממונה הקורונה, והוא יתחיל בחפיפה כבר מחר. אש, בן 59, שימש בעבר גם ראש חטיבת הבריאות של מכבי. "קודם אלמד - ואז אציב מטרות"

זמן צפייה: 05:07

פרופ' נחמן אש ימונה לממונה הקורונה - כך סיכמו היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. מחר הוא צפוי להתחיל חפיפה עם פרופ' רוני גמזו, שנעתר לבקשת משרד הבריאות וימשיך בתפקידו עד 13.11. אש, בן 59, נשוי ואב לשלושה, שימש עד לאחרונה כראש חטיבת הבריאות של "מכבי".

בשיחה עם חדשות 13, סיפר אש כי קיבל את הבשורה זמן לא רב לפני ההודעה שיצאה לתקשורת. לדבריו, תחומי האחריות שלו יהיו דומים לאלה של גמזו. "לא הצבתי עדיין מטרות, אני קודם כול רוצה ללמוד, ואז נוכל לדבר ולהציג".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ דן בעתירות נגד ממשלת הרוטציה ותפקיד ר"מ חליפי • ישיר

חשד לשחיתות בעיריית אילת: 8 חשודים נעצרו ו-8 עוכבו לחקירה

780 נדבקים ביממה; שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך זה 4 חודשים

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בירך על המינוי החדש: "אתגרים רבים מונחים על שולחנו, החל מאיזון בין בריאות לכלכלה ועד בין מקצועיות לפוליטיקה. בהזדמנות זו מודה לפרופ' גמזו על שעשה הכל כדי לקדם את המאבק בנגיף, בתנאים לא תנאים".

פרופ' רוני גמזו, מסר בתגובה: "אני שמח על בחירתו של פרופ' אש לפרויקטור הבא, אמשיך לסייע גם לאחר סיום החפיפה, לייעץ ולהיות זמין לכל בקשה שלו. תקופה זו מאתגרת במיוחד לאור הצורך בחזרה בטוחה ומדורגת לשגרת קורונה, תוך ביסוס השליטה שלנו בהפחתת התחלואה".

גם יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, בירך על המינוי: "מהיכרותי עם נחמן איני מופתע מנכונותו להתגייס למשימה הלאומית. אני תקווה שהקול המקצועי השקול יישמע, ולא ייפול קורבן למאבקים פוליטיים ולאינטרסים צרים".

בין השנים 1989–1991, אש שירת כרופא בסיירת מטכ"ל. לאחר מכן התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא. בשנת 1992 נבחר להשתתף כרופא הכוח במבצע "שיח אטד", ולקח חלק באימון המודל למבצע לחיסולו של סאדם חוסיין, במסגרתו אירע אסון צאלים ב'. אש מיהר למקום התאונה והיה הרופא הראשון שטיפל בפצועי סיירת מטכ"ל.

בסוף שנות ה-90, אש יצא ללימודים בארצות הברית, במסגרתם קיבל כעבור שנתיים תואר שני במחשוב רפואי מטעם תוכנית משולבת של האוניברסיטאות הארוורד ו-MIT בבוסטון. עם שובו לארץ מונה לתפקיד מפקד הרפואה של פיקוד הדרום. בין השנים 2011-2007 שימש כקצין רפואה ראשי, ושימש בתפקיד זה בין היתר במבצע עופרת יצוקה.