שיא חדש מ-2017: בשוק הנדל"ן כבר רואים את היום שאחרי הקורונה

בין אם בשל ההפחתה במסים, או אולי מבצע החיסונים שנותן תקווה לאופטימיות - רוכשי הדירות בישראל מסתערים על השוק עם כ-26 אלף נכסים שנרכשו רק בין יולי לספטמבר. ואיזו עיר המבוקשת ביותר?

זמן צפייה: 01:51

אז אומנם רק אתמול (ראשון) נכנסנו לסגר שלישי, אבל מבצע החיסונים בעיצומו וכולנו מקווים שבקרוב נראה את סוף הקורונה. אחד התחומים שבהם מרגישים כבר את היום שאחרי המגפה הוא שוק הנדל"ן, שעל פי הנתונים האחרונים - נראה כי מתחיל לחזור לעצמו.

בין יולי לספטמבר 2020, אזרחי ישראל קנו קרוב ל-26 אלף דירות - זהו זינוק של 9% לעומת אותה תקופה בשנה שעברה, ובעיקר - שיא חדש מתחילת 2017. אם נוסיף לחשבון גם פרויקטים שהממשלה שיווקה בהנחה, כמו מסלול "מחיר למשתכן" לצעירים, נגיע למספר העסקאות הגבוה ביותר זה חמש שנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מרד במלונית הקורונה בי-ם: המפונים מנסים לצאת לבתיהם • תיעוד

שר הבריאות מדגיש: "אין מחסור בחיסונים – וגם לא יהיה"

מות נער הגבעות: הנוסעים שהיו ברכב נחקרו בחשד להמתה בקלות דעת

נדל''ן
נדל''ן | צילום: פוטוליה

העיר שבה נמכרו הכי הרבה דירות היא רחובות. שם, נמכרו השנה כמעט 10,000 דירות. גם בחיפה, באר שבע, ירושלים ונתניה יש התעוררות ניכרת של הרוכשים. לפי נתוני משרד האוצר, לעלייה הדרמטית בשוק אחראים משקיעי הנדל"ן, אלה שיש להם לפחות דירה קודמת אחת. הם קנו במהלך הקיץ יחד עוד 4,300 נכסים - שזהו קצב כמעט כפול מבשלושת החודשים הקודמים.

אז למה דווקא עכשיו? גם בגלל ההפחתה במסים על רכישה, אבל כנראה גם מפני שלא מעט מהקונים חושבים שהגרוע ביותר במגפה מאחורינו - ועכשיו, כשמַגיעים החיסונים, המחירים יחזרו לעלות. אם כן, החדשות הטובות הן ששוק הנדל"ן יוצא רשמית ממיתון עמוק וארוך. החדשות הרעות הן שזה לאו דווקא יעזור לזוגות הצעירים לקנות בזול את הדירה הראשונה שלהם.