מות נער הגבעות: הנוסעים שהיו ברכב נחקרו בחשד להמתה בקלות דעת

הארבעה, ששהו ברכב בזמן המרדף המשטרתי שבו מת אהוביה סנדק, חשודים בסעיף זה - בנוסף לחשדות בגינם נחקרו עוד קודם: יידוי אבנים על מכוניות פלסטיניות וכן נסיעה בנתיב תחבורה שמסכן חיי אדם

זירת התאונה בשומרון
זירת התאונה בשומרון | צילום: אלעזר ריגר

מות נער הגבעות בשטחים: ארבעת הנערים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק, נער הגבעות בן ה-17 אשר נהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים במהלך מרדף משטרתי, נחקרו היום (שני) בחשד להמתה בקלות דעת. בסוף השבוע המשטרה צפויה לסיים את החקירה ולהמליץ לפרקליטות על הגשת כתב אישום חמור נגדם.

בשלב זה, צוות החקירה המיוחד סבור כי החשדות למותו של אהוביה הן כלפי הנערים, בהם בגירים וקטינים, ולא כלפי השוטרים. כזכור, הארבעה נחקרו גם בחשד כי יידו אבנים על מכוניות פלסטיניות ונסעו בנתיב תחבורה שמסכן חיי אדם.

בתוך כך, בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של אחד החשודים עד יום רביעי, ושיחרר חשוד אחר למעצר בית עד ליום ראשון. השופטת בדיון הסבירה כי האריכה את מעצרו של הראשון משום שהוא חשוד כמי שנהג ברכב - זאת אל מול גרסת החשודים, לפיה אהוביה הוא זה שנהג באותו היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות הסגר וההגבלות – הכבישים עמוסים כמעט כרגיל

מפקד מחוז המרכז על הירי בכביש 6: "אירוע קשה – נפיק לקחים"

נדבק שישי של המוטציה אותר בישראל; לראשונה – אדם שלא שב מחו"ל

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר, כאמור, נהרג סנדק מההתנחלות בת עין וארבעה נערים נוספים נפצעו בתאונת דרכים בבנימין. התאונה התרחשה בעקבות מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב של הצעירים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך.

הפצועים טענו כי ניידת המשטרה פגעה בהם בעוצמה. לעומתם, במשטרה סיפרו כי הנערים השליכו אבנים על פלסטינים בכביש 449 שליד גוש עציון. כשהבחינו בניידת, החלו להימלט ממנה. השוטרים דלקו אחריהם ובשלב מסוים התנגשו ברכב - מה שגרם להתהפכותו ולמותו של אהוביה.