החיים בוורוד: בת ה-23 שפתחה קונדיטוריה פופולרית - בשיא המשבר

חרף גילה הצעיר, אור שפיץ היא קונדיטורית מוכשרת ויזמית מצליחה. רק בחודש שעבר היא פתחה את החנות בת"א - וכבר נוהרים אליה מעריצים מכל רחבי הארץ, שלהוטים לראות מקרוב את אושיית האינסטגרם

זמן צפייה: 11:35

מי שהולך בימים אלה על הטיילת בתל אביב ומעיף מבט לכיוון רחוב בוגרשוב, יראה תור משתרך של אנשים – שעומדים שעות ארוכות בשביל עוגות. זו לא סתם עוד קונדיטוריה, אלא תופעה, כמעט מקדש, ואנשים עולים לרגל מכל פינה בארץ. הם כאן לא רק בשביל הטעם, אלא כדי לפגוש את אור שפיץ מקרוב. שפיץ, רק בת 23, היא הבעלים, הקונדיטורית, הקופאית, האחראית על המחסן – כמעט הכול בקונדיטוריה הכי חמה כיום בתל אביב, אולי בארץ, שנפתחה רק לפני כחודש.

מי שאשמה באהבה של אור למטבח זו הסבתא, שמוכרת בכינוי "יפה 555" באינסטגרם. "כשהייתי חוזרת מהגן, סבתא שלי הייתה מביאה לי בצק עוגיות, 'קחי, תעשי משהו'", סיפרה שפיץ. "מזה זה התחיל. בגיל 18 אימא שלי לקחה אותי לסדנת זילוף. את עוגת הזילוף ככה, כמו שהיא, מכרתי באינסטגרם".

עוד בחדשות 13:

חופשה עם מסכה: השמיים סגורים – והישראלים נוהרים לאילת

אחרי המשברים וההתמוטטות: השף רפי כהן חוזר לבשל בשוק בתל אביב

"חצרי – חצרכם": האנשים שמנדבים ביתם עבור זוגות שחתונתם בוטלה

אור שפיץ
אור שפיץ | צילום: חדשות 13

על שלושה דברים עומד העולם של אור: אפייה, מכירה ואינסטגרם, והיא מהראשונים שהבינו שזה עובד נהדר יחד. "גיליתי את השיווק באינסטגרם ממש עוד כשאנשים צחקו עליי", סיפרה. "אבל אהבתי, האמנתי, ניסיתי וזה עבד". הדרך אל החלום עברה אצל הקונדיטורית אסטלה, שאצלה למדה שפיץ עוד כשהייתה חיילת. את אסטלה היא פגשה שוב בתוכנית "בייק אוף" שבה התחרתה. "יש לה משהו להגיד, זה לא רק ורוד", סיפרה אסטלה על שפיץ. "אותה מעתיקים מהאינטרנט, ולא היא מעתיקה ממישהו אחר. אני מאוד גאה בה".

בשנה וחצי האחרונות גרה שפיץ עם החבר, מיתר עסיס, בוגר "המרוץ למיליון", אלא שההיכרות ביניהם היא לא מהטלוויזיה - הם היו שכנים, גרו באותו הבניין, היא שתי קומות מעליו. לא פשוט לגור עם אור: בשלוש השנים האחרונות היא הפכה לגורו של קינוחים, כל היום מעלה מתכונים לרשת ובעיקר מעבירה סדנאות אפייה, אצלה בסלון. "במהלך הקורונה הייתי מוכרת עוגיות כאלה בבניין והייתי מנסה את זה על השכנים בבניין. אני לא יכולה לקום בבוקר ולא לעשות כלום. קשה לי עם זה. אני אוהבת לעבוד".