חופשה עם מסכה: השמיים סגורים - והישראלים נוהרים לאילת

כ-40 אלף ישראלים עתידים לנפוש בסוף השבוע הקרוב בעיר הדרומית - תחת ההגבלות החדשות שחלות על בתי המלון. המלונאים שמחים שעיר הנופש הולכת ומתמלאת, אך גם חוששים מפני סגירה מחודשת

זמן צפייה: 04:16

בנמל התעופה בן גוריון שוב משפחות יוצאות עם הילדים ועם בגדי ים לחופשת הקיץ. נכון שמדובר בחופשה בארץ ולא בחו"ל – אבל עדיין עם מטוס ועם חיוך, עד כמה שניתן לראות אותו מתחת למסכות. ההערכות מדברות על 40,000 ישראלים שהגיעו לעיר הדרומית בסוף השבוע. שבוע חזק, שאמור להיות פתיחה מצוינת לקיץ אולי הכי טוב בעיר. האירוח נפתח בסימן של תו סגול מחמיר יותר: פחות אורחים בחדר האוכל, יותר אכיפה.

אילת מסמלת חופש, נופש והפסקה מצרות היום-יום ולא חסרות כאלו בתקופה האחרונה, אלא שהעומס המשמח בעיר עלול להיות דווקא בעוכריה - הרי וירוס קורונה אוהב מאוד צפיפות. בין הטסים היום לעיר הדרומית היה גם הפרופ' איתמר גרוטו ממשרד הבריאות, בדרך לסדרת פגישות וסיורים בעיר. במשרד הבריאות צופים בדאגה בעיר הנופש ההולכת ומתמלאת, וחוששים מהדבקה שתשבית את אילת.

עוד בחדשות 13:

922 נדבקים חדשים אובחנו מחצות – מניין מקרי המוות עלה ל-348

הארכת הזכאות לדמי אבטלה ומקדמות לעצמאים: התוכנית להצלת המשק

מעצבת שמלות הכלה שהפכה לתופרת מסכות: "בלי אלטרנטיבה – נקרוס"

נופש באילת בצל הקורונה
נופש באילת בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

המלונאים באילת דואגים, ולא סתם. התחושה הכללית היא שסגירה מחודשת הפעם, אם תבוא, תהיה כזו שאי אפשר להתאושש ממנה. "כשניסו להטיל את ההגבלה של כמות האנשים בחדר האוכל, חטפנו גל של ביטולים", סיפר בני זרח, בעלים ומנכ"ל של רשת המלונות "אסטרל". "הרשת שלנו איבדה בארבעה ימים הזמנות של 2.4 מיליון שקלים".

אילת ביולי 2020 היא חוויה שכנראה שמי שחווים לעולם לא ישכחו. קפסולות בבריכות, ריחוק חברתי על החוף, עם המזוודות אורזים גם ציוד קורונה בסיסי. מסכות כל הזמן, אלכוג'ל בתיק. ומי שעדיין לא הגיעו לעיר מקווים שהמחיר לנופש לא יטפס בגלל שאנחנו קהל שבוי באילת, ומקווים עוד יותר שעיר הנופש תישאר פתוחה ובטוחה.