קולה מנגו ושוקו מרשמלו: האם מוצרי הקיץ החדשים גם טעימים?

אחרי קיפאון ההשקות של ימי הקורונה, יצרניות המשקאות והמעדנים שלחו למדפי החנויות מוצרים בטעמים מקוריים ומפתיעים. מה חשבו עליהם הנסיינים? "הישראלי מאוד אוהב ריגושים וחדשנות"

זמן צפייה: 07:02

הקיץ כאן ואיתו גם שלל מוצרים חדשים - קולה-מנגו, שוקו-מרשמלו ואפילו קרטיב עם קפאין שיעיר אתכם. מוזרים או מיוחדים, חדשניים או מיותרים, הם מגיעים אלינו עכשיו, אחרי קיפאון ההשקות של ימי הקורונה. אחרי עוצר של רבעון שלם נדמה שהסופר שלנו מלא פתאום במוצרים מוכרים בטעמים מפתיעים.

"חברות בישראל נכנסות לטעמים ביזאריים כי הן מבינות שהישראלי מאוד אוהב ריגושים וחדשנות. הן עושות מחקרים וקבוצות מיקוד ומחקרים, מחקרי טעימה לפני שהן יוצאות עם זה", הסביר אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה. מחקרים סנסוריים של חברות המזון ומבחני הטעימה שנעשים מאחורי הקלעים, הם הקצה של תהליך פיתוח ארוך. כל טעם חדש שיוצא לשוק מבחינת החברה המייצרת הוא בעצם הימור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו וכץ הודיעו: הזכאות לדמי אבטלה תוארך עד אמצע אוגוסט

אדלשטיין: נגביל התקהלויות, מבחנים באוניברסיטאות ייערכו מרחוק

10 מיליון נדבקו, חצי מיליון מתו: הקורונה ממשיכה להכות בעולם

קוקה קולה בטעם מנגו
קוקה קולה בטעם מנגו | צילום: חדשות 13

למה יצרניות ענק עם מותגים מובילים בשוק, לפעמים אפילו מונופולים, מפתחות טעמים נישתיים שספק גדול אם הציבור בכלל יאהב? לדברי שלי שמיר-קינן, סמנכ"לית שיווק קוקה קולה ישראל, "אנחנו כל הזמן מחפשים חדשנות וטעמים מרעננים ומיוחדים להביא לצרכן הישראלי".

הטועמים שהגיעו למבחן הם השף אורן אסידו, זוכה העונה השלישית של "משחקי השף" ובעל מסעדה חדשה בתל אביב, אסף כדורי ש-200 אלף ישראלים עוקבים אחר הבלוג שלו שסוקר טעמים חדשים וגם אימא ענבל מבנימינה עם הבנים עוז ועידן. הנסיינים בחנו את משקה המרשמלו ומצאו שהטעם לא מרתיע אותם. לעומת זאת, משקה יוגורט עם קש בטעם עוגיות אלפחורס לא נחל הצלחה רבה. בעניין הקולה היו יותר חילוקי דעות: השף ירק את המשקה, הבלוגר אהב אותו והמשפחה נותרה חצויה.