אדלשטיין: נגביל התקהלויות, מבחנים באוניברסיטאות ייערכו מרחוק

בשל העלייה במספר הנדבקים בקורונה, שר הבריאות הודה כי "אנחנו נמצאים בתחילת גל שני", והציג מתווה לפיו יחולו מגבלות על אירועים ובבתי כנסת. עוד הודיע כי יתאפשרו מחנות קיץ וקייטנות

זמן צפייה: 07:29

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הערב (ראשון) לעלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי הארץ והציג את מתווה משרד הבריאות, לפיו יוגבלו התקהלויות באולמות אירועים ובבתי כנסת, על כן בעלי אולמות האירועים יפוצו לדבריו על ידי משרד האוצר. כמו כן, המבחנים באוניברסיטאות ייערכו מרחוק ללא צורך בהגעה פיזית למוסד, ותתאפשר פעילות של מחנות קיץ וקייטנות. לטענתו, "ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות".

נוסף על כך, השר הודה כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל התחלואה השני", והוסיף כי "פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו וכץ הודיעו: הזכאות לדמי אבטלה תוארך עד אמצע אוגוסט

משרד הבריאות דרש: עד 50 איש בחתונות; השרים יתכנסו שוב מחר

10 מיליון נדבקו, חצי מיליון מתו: הקורונה ממשיכה להכות בעולם

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"לצערי, לא מספיק הקשיבו - הובלתי מהלך של הגברת אכיפה משמעותית. נקודת המוצא שלי היא שמי שלא מקשיב להנחיות - מזיק לא רק לעצמו, ולא רק לסביבתו. הוא עלול להזיק למשק כולו", המשיך אדלשטיין. "קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה. קל לייצר שיח פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות".

לבסוף פנה השר אדלשטיין לציבור וביקש: "בואו נהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר - הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק - יכולים להפוך למציאות".

הדמייה של נגיף הקורונה
הדמייה של נגיף הקורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, בצל העלייה הגבוהה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, קבינט הקורונה התכנס מוקדם יותר היום ודן בהחמרת ההגבלות, וכן באפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית. הישיבה הסתיימה ללא החלטות - הקבינט יתכנס שוב מחר בשעה 13:00.

במהלך הישיבה, הציגו מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, וכן נציג מכון גרטנר שקף שמראה את התפתחות התחלואה. לדברי שרים שהשתתפו בישיבה, מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר כי "אם תימשך המגמה הנוכחית ללא צעדים דרסטיים - נאבד שליטה על המגפה ויהיו מאות מתים". השר יזהר שי קטע אותו, ואמר: "אנחנו נגררים להחלטות לא רציונליות. הטיפול בנתונים לוקה בחסר".