לא רק המים: מחיר הדלק יעלה ב-11 אגורות לליטר

המחיר המירבי לליטר בנזין 95 בחודש אוקטובר יעמוד על 6.18 שקלים, ובאילת – 5.28. השינוי יחל בחצות הלילה שבין יום שלישי לרביעי. זאת, לאחר שאתמול עלה מחיר המים בפעם השלישית השנה

זמן צפייה: 00:15

עלייה במחירי הדלק: המחיר המירבי לליטר בנזין 95 יעמוד בחודש אוקטובר על 6.18 שקלים - עלייה של 11 אגורות. באילת תחול עלייה של תשע אגורות לליטר, והמחיר לבנזין 95 יהיה 5.28 שקלים. השינוי יחל בלילה שבין יום שלישי לרביעי.

זאת, לאחר שאתמול, בפעם השלישית השנה ורגע לפני החג, הודיעה רשות המים על התייקרות של 4% בתעריף לצרכנים. מיוני 2018 עד ינואר 2019 עלה המחיר למשק בן ארבע נפשות מ-117 שקל ל-16 מ"ק ל-125. כעת, בינואר תחול התייקרות נוספת, והמחיר ל-16 מ"ק יעמוד על 129 שקלים. מדובר על עלייה של כעשרה שקלים בממוצע לחשבון של משק בית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הניצב המוסלמי הראשון לאחר מקרי הרצח: "החברה הערבית לא אלימה"

דיווח: איש המודיעין שהתלונן על טראמפ – קצין ב-CIA

"נשיא פולין: דברי כץ נגדנו הגבירו את האנטישמיות במדינה"

תחנת דלק
תחנת דלק | צילום: רוני שיצר, יח''צ

הסיבה שנותנת רשות המים היא שדרוג התשתיות של הולכת המים ברחבי הארץ. ברשות המים טוענים שעלות ההפקה עולה משנה לשנה, והסיבה לעלייה, לטענתה, היא השקעות: בניית צנרת, טיפול בשפכים ואספקת טכנולוגיות מתקדמות לחברת מקורות.

מכיוון שהמים בישראל הם לא מוצר מסובסד, עלות ההפקה מתגלגלת אל הצרכנים. לצד זאת, ההתנהלות הבזבזנית של תאגידי המים בישראל מוסיפה גם היא למחיר שישלמו משקי הבית.