הניצב המוסלמי הראשון לאחר מקרי הרצח: "החברה הערבית לא אלימה"

ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לשיפור השירות לאזרח הערבי, דיבר בריאיון לחדשות 13 על האירועים האלימים בחברה הערבית, ועל הקרע בינה לבין המשטרה. "אוי לערבי שלא נסער ממה שקורה בחברה שלנו"

זמן צפייה: 04:59

ג'מאל חכרוש, עשה היסטוריה ב-2016 כשמונה לניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל. הוא סיפר הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 על משבר האמון בין החברה הערבית והמשטרה, וכן על שרשרת הרציחות הבלתי פוסקות בה. "אוי לערבי אחד במדינת ישראל שלא יהיה נסער ממה שקורה היום בחברה שלנו", אמר חכרוש, שמכהן כראש המנהלת לשיפור השירות לאזרח הערבי.

"החברה הערבית היא לא אלימה. הרוב המכריע מהחברה הזו הם אזרחים נורמטיביים שרוצים ביטחון אישי", הוסיף הניצב. "זכותם לקבל וחובתה של משטרת ישראל לספק להם את זה. המיעוט שבמיעוט מתעסקים באלימות. יש לנו תוכנית ללכת ולעשות מעשה ברחוב הערבי. מספיק עם הסיסמאות".

ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לשיפור השירות לאזרח הערבי
ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לשיפור השירות לאזרח הערבי | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות תחקיר חדשות 13: המשטרה תפתח בחקירה נגד "צייד הנשים"

פרשת תאיר ראדה: מדוע קציני משטרה מעבירים הרצאות על תיק הרצח?

המשטרה: התגבשה תשתית ראייתית נגד אפי נוה והשופטת כרייף

חכרוש מבין את הרגישות של תפקידו. מצד אחד, הוא בכיר במשטרת ישראל ומצד שני הוא חלק מאוכלוסייה שרובה אינה מאמינה במשטרה. "לא מבקש מהציבור הערבי להעיד, אלא לא להכשיל. לא ביקשתי מאף אחד שיבוא ויעיד על מה שראה", אמר חכרוש, והוסיף: "אני מבקש דבר אחד, שמשבר האמון הזה בינינו לבין האזרח הנורמטיבי הערבי יתוקן". עוד אמר: "אני עוד לא מספק תוצאות, לכן אין לי טענות על משבר האמון".

"אני אחרון האנשים שיבוא ויגיד לך שהמנטליות והמנהגים שלנו לא טובים. אין לי כוונה לתקוף", אמר ביחס לתרבות החמולות בחברה הערבית. "במידה והמנטליות מפריעה לקדמה, צריך לבדוק עוד פעם. לדוגמה, רצח בחברה הלא ערבית נשאר יתום, ואילו בערבית הוא גורר עוד ועוד רצח", הסביר.

בכינוס שבו השתתף, נאם לידו יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שם לא חסך ממנו ביקורת. על אותו האירוע אמר: "אני מתנגד לכל מי שמטיל את האשם על משטרת ישראל ועל עצמו לא, בקשתי היא להחליף את האשם ההדדי בלקיחת אחריות".