תחרות בענף ושיפור טכנולוגי: כך ירדו מחירי הטיסות בעשור שחלף

היצרניות מתחרות ביניהן על בניית מטוסים חסכוניים בדלק, וחברות התעופה משקיעות בכלי טיס חדישים כדי לספק כרטיסים אטרקטיביים ולהתמודד מול המתחרות • "עשור בשמיים", פרק ב'

זמן צפייה: 11:02

הדיון על כיסאות חינם לאירופה הפך בעשור האחרון מבדיחה - לאפשרות אמיתית, ולא רק בגלל רפורמת השמיים הפתוחים. בשנת 2020 התחרות בין יצרניות המטוסים על חברות התעופה יעלה רמה נוספת. מצד אחד יש את הדרימליינרים של "בואינג", ומצד שני את "איירבוס".

התחרות בין שתי היצרניות היא לא רק על מי תייצר את המטוס שהכי כיף לטוס בו שעות ארוכות, אלא בעיקר איזה מטוס יביא לחברת התעופה חיסכון בדלק, שכן בלעדיו - אי אפשר להוריד את מחירי הכרטיסים. למרות העלויות האדירות של קניית מטוס מהניילונים, דווקא חברות התעופה שרוצות לחסוך כסף קונות את הדגמים החדשים יותר, שמאפשרים להן לחסוך בדלק, וכך גם בעלויות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתעוררות: נשות החברה הערבית נושאות את דגל המאבק האזרחי

איך קרה שעובר מת שנלקח לבדיקה גנטית בבית החולים – אבד?

אקזיט ענק: אינטל רוכשת חברה ישראלית בשני מיליארד דולר

מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה)
מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה) | צילום: יח''צ

בתוך כך, חשוב לזכור שיש עוד סעיף בהסכם השמיים הפתוחים שלא מומש. "חברת תעופה תוכל לנחות בנתב"ג ולקחת נוסעים לשדות תעופה נוספים בארץ", הסביר עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה. "זה מה שקורה באירופה, אצלנו זה עוד לא קרה".

עם זאת, כשמסתכלים על העשור שחלף כדאי לזכור שהשמיים נפתחו, המחירים ירדו, אבל ל-4.5 מיליארד אנשים באוויר בשנה יש גם משמעות סביבתית כבדה, על אף שהמטוסים החדשים חסכוניים בדלק. בנוסף על כך, את המחירים של טיסות במשך כל היממה משלמים התושבים שגרים ליד שדה התעופה עם ראש בלתי נגמר מעל הראש. שרק בנייה של נמל תעופה משלים תוכל לפתור.