אקזיט ענק: אינטל רוכשת חברה ישראלית בשני מיליארד דולר

ענקית השבבים האמריקנית קונה את חברת הסטארט-אפ "הבאנה לאבס", המפתחת מעבדי בינה מלאכותית. מדובר באחד מ-5 האקזיטים הגדולים ביותר של חברות ישראליות פרטיות. "נלהבים לשתף פעולה"

זמן צפייה: 02:31

תאגיד הענק אינטל אישר היום (שני) כי ירכוש את חברת הסטארט-אפ הישראלית "הבאנה לאבס" בשני מיליארד דולרים. מדובר באחד מחמשת האקזיטים הגדולים ביותר של חברות ישראליות פרטיות.

הבאנה לאבס היא חברת הייטק ישראלית שעוסקת בפיתוח שבבי בינה מלאכותית. המשקיע העיקרי בחברה הוא היזם אביגדור וילנץ, המשמש גם כיו"ר. החברה גייסה סכום ראשוני נמוך מהמשקיעים, ולכן האקזיט משקף תשואה גבוהה במיוחד על כספם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחותה של נעמה יששכר: "שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט"

שוטרים הרצו נגד אלימות בבי"ס בנגב – ועצרו 4 מעורבים בקטטה

אוחנה: אין חובה להתייעץ עם היועמ"ש על מינוי פרקליט המדינה

אינטל
אינטל | צילום: GettyImages/אימג'בנק

"הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו, השואפת לספק ללקוחות פתרונות לכל צורכי הביצועים – מקצה הרשת החכמה עד למרכז הנתונים", אמר נבין שנוי, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת פלטפורמות הנתונים באינטל. "הבאנה תזניק את היצע הבינה המלאכותית שלנו למרכזי נתונים עם משפחת מעבדי טריינינג עתירי ביצועים וסביבת תכנות מבוססת תקנים, שתתמודד עם עומסי העבודה המתפתחים בבינה מלאכותית".

הבאנה תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית עם הצוות הניהולי הקיים שלה ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל, הקבוצה האחראית לקו רחב של טכנולוגיות בינה מלאכותית למרכזי נתונים. שילוב החברות יספק ל"הבאנה" גישה למשאבי בינה מלאכותית של אינטל, כולל למשאבים משמעותיים שנבנו בשלוש השנים האחרונות, עם מומחיות מעמיקה, אלגוריתמים ומחקר, שיאפשרו ל"הבאנה" להתרחב ולהאיץ את פעילותה.

המעבדים החדשים של אינטל
מעבדים של אינטל | צילום: יח"צ אינטל

יו"ר הבאנה, אביגדור וילנץ, הסכים לשמש כיועץ בכיר ליחידה העסקית, כמו גם לאינטל. "הבאנה" תמשיך לפעול מישראל שבה גם יש לאינטל נוכחות משמעותית והיסטוריית השקעות ארוכה. אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל, השקיעה בהבאנה עוד לפני עסקה זו. אינטל צופה כי עד 2024 שוק שבבי הבינה המלאכותית ייצמח ליותר מ-25 מיליארד דולר.

"אנו בני מזל להכיר את אינטל ולשתף עמה פעולה הודות להשקעתה בהבאנה, ונרגשים להצטרף רשמית לצוות של אינטל", אמר דויד דהן, מנכ"ל הבאנה. "אינטל הקימה צוות AI עם אנשים ויכולות ברמה עולמית. אנו נלהבים לשתף פעולה עם אינטל בהאצת והרחבת פעילותנו. יחדיו נספק ללקוחות עוד חדשנות בבינה מלאכותית, ומהר מתמיד".