איך קרה שעובר מת שנלקח לבדיקה גנטית בבית החולים - אבד?

ריחן אהרון סבלה מ-4 הפלות רצופות. בהמלצת רופא, היא עברה בדיקה מיוחדת כדי למצוא את הסיבה לכך, אך שבועות עברו - והיא לא קיבלה תוצאות. לבסוף, גילתה כי עוברה אבד. "איש לא לקח אחריות"

זמן צפייה: 04:42

אחרי ארבעה הריונות רצופים שהסתיימו במות העובר, הומלץ לריחן אהרון לעבור בדיקה מיוחדת שתמצא את הסיבה לכך. ריחן חיכתה לתוצאות זמן רב, אך אלה לא הגיעו. לאחר שבועות, התגלה לבסוף כי מישהו בבית החולים איבד את העובר, ובשל כך לא בוצעה הבדיקה, שהייתה אמורה להיות בדיקה גנטית של העובר המת.

לאהרון ובעלה יש ילדה אחת, אבל כבר שנים הם מנסים להרחיב את המשפחה. נשים רבות עוברות הפלה ספונטנית בשבועות הראשונים של ההיריון, אבל ארבע הפלות, כמו במקרה של אהרון, הן לא רק קושי סבל ועצב על חיים שלא התפתחו, אלא גם נורה אדומה שיכולה להעיד על בעיות רפואיות מורכבות שעלולות לסכן לא רק את ההיריון, אלא גם את חיי האם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"הם לא בהכרה": הדיווח למד"א על התאונה הקטלנית בשרון

אחותה של נעמה יששכר: "שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט"

שוטרים הרצו נגד אלימות בבי"ס בנגב – ועצרו 4 מעורבים בקטטה

ריחן אהרון
ריחן אהרון | צילום: חדשות 13

לכן אהרון ובעלה נשלחו ובעלה נשלחו לסדרת בדיקות מקיפות שיצאו תקינות. היא קיבלה הוראה ברורה מהגניקולוג מה לעשות בהיריון הבא. אהרון סיפרה: "הוריתי לעבור גרידה, במידה וההיריון לא יתפתח. זאת, על מנת שבגרידה יקחו את העובר ויעבירו אותו למכון הגנטי ויעשו לו בדיקה שנקראת 'קריוטיפ עוברי'". אהרון אכן נכנסה להיריון החמישי שלה והתרחיש שממנו חששה שוב התממש והעובר שוב מת ברחמה.

לאחר שעשתה כפי שהומלץ לה ושלחה את העובר למכון הגנטי בבית החולים ברזילי, הסיפור הפך למחדל של ממש. לאחר שורה של שיחות התחמקויות מבית החולים התברר כי העובר של אהרון אבד וכי הוא נשמר במקרר במחלקת הנשים. היא סיפרה: "הסתבר שאותה דגימה שהתה 28 ימים בלי חומר משמר כמו שהיא. לא קיבלתי תשובות בסופו של דבר ואף אחד לא לקח על כך אחריות. היום יכולנו להיות במקום אחר לגמרי, לדעת מה קורה ולטפל בזה כמו שצריך".

תגובת בית החולים ברזילי: "המקרה מיד תוחקר וטופל. הנהלים רועננו והוטמעו. בית החולים שיתף את היולדת בשקיפות רבה, התנצל והציע לה סיוע על ידי מומחים בתחום – וייעוץ. צר לנו שכך קרה אבל בשולי הדברים לא נגרם נזק בריאותי לגברת".