חברת אמזון השיקה באופן רשמי אתר קניות ישראלי

האתר החדש של ענקית המסחר האינטרנטי הושק בשפה האנגלית, אך מציע רשימת ספקים מקומיים ומותגים ישראליים. בשלב הראשון, תספק החברה פלטפורמה של שילוח מקומי בתוך ישראל

זמן צפייה: 01:11

חברת המסחר האינטרנטי אמזון השיקה את האתר הייעודי למכירת מוצרים בישראל. בשלב זה, האתר הושק בשפה האנגלית אך מציע רשימת ספקים מקומיים. בין השאר, מציע האתר מותגים כמו "עדיקה", "סטורי", "ללין", "אלקטרה" ו"ניופאן".

כזכור, בשלב הראשון של השקתה בארץ, ענקית הקמעונאות משיקה פלטפורמה של שילוח מקומי בתוך ישראל ותהווה פלטפורמה המחברת בין ספקים מקומיים ללקוחות ישראליים. עם זאת, אמזון מחייבת את הספקים לאספקה של עד חמישה ימים וכן מתגמלת ספקים המציעים משלוחים חינם והנחות באמצעות הגדלת הנראות של מוצריהם באתר ובכך צפויה החברה לתרום לתחרות בענף הצרכנות בישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

אמזון מגיעה לישראל: הודיעה רשמית על השקת שירות משלוחים בארץ

עקב לחץ מארגוני בע"ח – טיילור סוויפט ביטלה הופעה במרוץ סוסים

מורשת הדיסקו והפאייטים: שבועון הפופ "להיטון" חוגג 50 שנה

אתר המשלוחים אמזון הישראלי
אתר המשלוחים אמזון הישראלי

חברת אמזון הכריזה לפני חודש באופן רשמי על כניסתה לישראל. שירות השילוח המהיר שהשיקה החברה מציע בין היתר מוצרים מיצרנים ישראלים המשווקים את עצמם בתוך גבולות ישראל. נוסף על כך, השירות מציע משלוח של שלושה עד חמישה ימים ואף אפשרות להחזרת המוצר תוך 30 יום. סטנדרטים אלה טובים יותר ממה שמוצע היום בשוק בישראל. עם זאת, עלויות המשלוח בהזמנות מחו"ל באתר ישארו בתוקף, אבל הן יהיו נמוכות באופן יחסי.

לעומת מדינות אחרות בהן השירות מוצע, לאמזון בארץ לא יהיו מחסנים. מה שיפיל את האחריות לאחסון המוצרים בעיקר על היצרן שגם משווק אותה. לפי ההערכות, הנפגעים העיקריים מהכניסה של החברה לארץ יהיו הקניונים שעלולים בעקבות זאת להשאיר המון שטחי נדל"ן גדולים מיותמים.

מה שהופך את כניסתה של אמזון לארץ לכל כך חשובה ומהפכנית היא התרומה שהיא תביא להגברת התחרות בתחום הקניות. לפי ההערכות, תחרות זו עשויה להוריד את המחיר שהצרכן הישראלי משלם על מוצרים. כמו כן, הכניסה של החברה לארץ עשויה להועיל לעסקים קטנים שיוכלו לשווק את עצמם דרך הפלטפורמה שמציעה האתר ובכך לחתוך את המתווכים.