מורשת הדיסקו והפאייטים: שבועון הפופ "להיטון" חוגג 50 שנה

מגזין הבידור, הראשון מסוגו בישראל, היה הצלחה מיידית, ובנה קריירות של אמנים כמו צביקה פיק, שלמה ארצי וירדנה ארזי. "פנה למי שחלם על עולם קצת יותר זוהר"

זמן צפייה: 11:25

המגזין "להיטון", שחוגג השבוע 50 שנים להיווסדו, היה עיתון הפופ הראשון בישראל. על דפיו נבנו קריירות של אמנים גדולים רבים כמו צביקה פיק, שלמה ארצי וירדנה ארזי. העיתונאי גל אוחובסקי סיפר: "חשבו על ילד בן 12 מחדרה שחולם על עולם זוהר קצת יותר, ופתאום יוצא בשבילו מגזין שהוא צעיר יותר, דומה יותר למה שהוא רוצה, ובו כל הכוכבים שהוא אוהב – הוא מרגיש שהוא הגיע הביתה".

"זה היה עיתון שלקח את כל הסצנה המוזיקלית של סוף שנות השישים, מה שנקרא "פופ שבין שתי המלחמות", שהיה מכוון על אמריקה, אנגליה, מכנסיים מתרחבים, תסרוקות ואלילי הנוער – והוא סידר אותם בשביל הנוער", הוסיף אוחובסקי.

גל אוחובסקי, עיתונאי
גל אוחובסקי, עיתונאי | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתוך שעות: חשד לארבעה מקרי רצח בצפון הארץ

נעלי הפלא: הפיתוח הישראלי שחוסך לתינוקות שבועות ארוכים בגבס

"העביר מידע לחזבאללה": אמריקני נאשם שתכנן פיגוע בניו יורק

העיתון נוסד על ידי העיתונאי אורי אלוני, ששב אז משהות בלונדון, והחליט לייבא את עיתונות הפופ לישראל. הוא סחף אחריו את דוד פז, עיתונאי נוסף, ואת איש העסקים אברהם אלון, שהיה בעלי אולם אירועים ברמלה, אז בירת הדיסקוטקים של ישראל.

אורי אלוני, מייסד ''להיטון''
אורי אלוני, מייסד ''להיטון'' | צילום: החדשות 13

כשחשבו על השם, פנה מייסד העיתון לכמה אנשים מוכרים. "הלכתי לרבקה מיכאלי ואמרתי לה, אנחנו רוצים להוציא עיתון של פזמונים – היא אמרה 'להיטון'. הלכנו לאהוד מנור והוא חזר עם אותו השם – אז נקבע השם", סיפר אלוני.

בסופו של דבר, הרצון של "להיטון" לחבב את עולם הבידור הבין-לאומי על הקהל הישראלי היה בעוכריו. העיתונים הגדולים החלו גם הם לפרסם ידיעות על כוכבי וכוכבות הוליווד, והקוראים נטשו את השבועון הקטן. הארכיון המפואר של אותו העיתון, שנתן לרבים בישראל הצצה לחלון הראווה לעולם הגדול, נמכר לאחר כמה שנים לאוניברסטת סטנפורד. "גנבים. זה כמו הצרפתים, שלקחו את קברו של תוך אנח עמון. מה הם צריכים את זה, הם לא מדברים עברית", אמר אוחובסקי.